Är det inte mer intressant vad DU skulle välja...
...
Jag har insett att det kan vara skönt att ha lite extra utrymme i tältet så därför väger jag nu mellan att köpa ett Nallo 3 eller ett Nallo 2 GT (med stor absid), vad skulle ni välja?
Det känns som du redan svarat på frågan i din formulering.
"... det kan vara skönt att ha lite extra utrymme i tältet ...".
Bäst vore om du/ni kunde få se och gå in i ett uppslaget Nallo 3 och ett Nallo 2 GT för att känna efter. Ett alternativ är att kolla Hillebergs måttskiss och jämföra dem bägge tälten för att sen välja det som känns bäst.
Det som är bra för mig kanske är helt fel för dig/er, så jag personligen har lite svårt att förstå vad svaret på
" ... vad skulle ni välja?"
skulle hjälpa dig/er.
Intresseklubben skall nu få ta del av min reflektion över flertalet frågor på utsidans forum. Egentligen är det ju bara intressant för mig, men kan inte hålla mig att dela med mig. Vänligen håll till godo.
Tyvärr känns det som om det är alldeles för många frågor av typen och kalibern "
Om jag är skitnödig i skogen, det finns ingen toalett eller dass i närheten, vad skall jag göra då?".
Var har det sunda förnuftet och tillika slutledningsförmågan tagit vägen ...
Men å andra sidan dras vi ju med olika problem som är för svåra att tänka ut själv, det är väl därför frågorna kommer av denna kaliber.
Summa kardemumma till Plupp1980 så rekommenderar jag följande kokboksrecept för lycka och framgång i tältfrågan:
1) Försök få kolla på dem två tälten uppsatta någonstnas, gå in i dem, känn efter, bra eller dåligt?
2) Kolla på Hillebergs måttskisser, markera på golv eller i marken hur stort tältet är, känn efter, bra eller dåligt?
3) Gör det så enkelt som möjligt och fundera vad som är viktigast och välj därefter.
Lycka till.