Mina erfarenheter
Hej
Jag här ett nallo 2 gt, använde det några nätter förra året på väg mot kebnekaise. Vi bodde två st i tältet, hade bra väder, förutom en dag då det regnade och blåste hårt. Då var det grymt smidigt med den stora absiden. Där lagade vi mat, förvarade blöta kläder mm. Väldigt smidigt att förvara all packning samt allt blött. Så har man torra sovsäckar mm i sovdelen.
För ca två veckor sedan var vi vid grövelsjön, var över på den norska sidan. Vi hade lite otur med vädret, det stormade och snöade. Vi var tre st, tält nr 2 gick sönder. Vi hade bara kvar mitt nallo 2 gt, där klämde vi in all packning i absiden, samt tre personer i sovdelen.
Det vart trångt ( och varmt ) , men det funkade. Vi satt fast i ca 30 timmar. Det var grymt smidigt att förvara allt blött i absiden, samt laga mat i absided. det regnade och blåste så mycket närmande skulle ut och in från tältet, då var det smidigt att hoppa in med skor och blöta regnkläder in i absiden. Stänga om sig, sedan i lugn ro ta av sig allt, sedan hoppning i sovdelen dar det var tort.
Det här hjälper kanske inte så mycket, men det är iallafall några av mina erfarenheter.
Lycka till...