Något onödigt som ger vandringen guldkant

Liten kikare, t ex Zeiss 8x20. Behöver inte kosta skjortan begagnad och god optik gör en glad.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
 
Jag gillar att ta med lite onödig efterrätt. Typ en påse chokladpudding att vispa ihop på kvällen eller lite extra gas och majs så jag kan poppa popcorn.

Skickat från mobilen
 
Om vi snackar mat: pannkaksmix! Blanda med lite sjövatten, och så har man strax nystekta pannkakor! Lite socker i en filmburk också, så blir det kallrörd blåbärssylt till. Ingen dålig skogslyx...
 
Hej därute. Vilken är er onödiga men härliga favoritgrej – det där ni stoppar ner i packningen för att ge er vandring guldkant. Jag hörde om en kille som brukar lägga sin träkåsa i blöt i finwhisky natten före en vandring. Då får han med sig en smakförhöjare till kaffet utan nämnvärd vikthöjning.
Vad är ditt sätt att få grädde på moset?
Jag samlar på fina exempel för att eventuellt skriva en artikel i ämnet.
/M

Det var det snålaste jag hört.. Själv tar jag med whiskyn.. Finns inget bättre sätt att avsluta dagen på.

Mvh // Johannes
 
Draja !

Jag vandrar ju inte utan paddlar kajak, så detta kanske inte fungerar för er men jag har med en halv liter färdigblandad dry martini (gin och martin dry, ni vet, i lämpliga propotioner).

Dels är det jävlig gott, dels har ingen annan med det. Alla har dock whisky, så jag brukar byta till mig lite.

thomas
 
Förrutom den obligatoriska whiskeyn så brukar kompisen och jag ha med t.ex. gin och en flaska smak essens så man kan bjuda på en fördrink till middagen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Hur fanken kyler ni drajan? Jag gör det på dagstur ibland men då har jag shaker och is i thrrmos med. Det smakar ju sådär halvbra om det inte är iskallt...
 

Liknande trådar