Något onödigt som ger vandringen guldkant

Tack för alla tipps! pankaksmix och browniesmix låter alldeles utmärkt. Själv brukar jag lyxa till det med lite ostar och kex i miniformat samt en liten tetra med rödtjut.

Whiskyflaskan ingår i den grundläggande basutrustningen precis som vandringskängorna och liggunderlaget och bör därför inte tas med i denna tråd som vad jag förstår handlar om något extra U T Ö V E R det övriga! ...och det ska INTE vara en plunta! Alla människor som kan andas orkar att bära med minst ett helrör single malt! ;)
 
Även om det tar emot just när man vaknar och ska ut o kissa tycker jag ändå att när man väl står där är det rätt skönt att spana omgivningarna. Så kissflaska på sommaren går bort för min del.

Däremot lite whisky och en gulasch-soppa brukar få följa med.

Du har helt rätt. På sommaren har jag istället en liten trädgårdsspade med mig för att kunna gräva ner mina fasta biologiska restprodukter. Ganska bra när nöden är som störst och man febrilt försöker gräva med händerna eller en pinne som går av.
 
Guldkant... Kryddor! Med rätt sorts kryddor kan man piffa till den tråkigaste torrmatspåse. Och de väger ju i princip ingenting. Lite chili eller vitlök till den där tråkiga köttfärssåsen. Lite oregano eller basilika till tomaträtten. Eller parmesanost (ja, jag vet - detär ingen krydda ;-) ) till pasta carbonaran.

Annars är det lyx att orka bära med och ha tid att läsa en riktigt tjock bra bok!

En riktig guldkant är att ha med sig en likasinnad. En som kan njuta även fastän det mesta inte riktigt går enligt plan. En som förstår att tystnad inte behöver fyllas med ord...
 
Guldkant... Kryddor! Med rätt sorts kryddor kan man piffa till den tråkigaste torrmatspåse. Och de väger ju i princip ingenting. Lite chili eller vitlök till den där tråkiga köttfärssåsen. Lite oregano eller basilika till tomaträtten. Eller parmesanost (ja, jag vet - detär ingen krydda ;-) ) till pasta carbonaran (...) QUOTE]
Håller med! Den enda ej vattenfria mat jag tar med är färsk vitlök. Fast det är ju ingen lyx, utan livets nödtorft ;)
 

Liknande trådar