Något onödigt som ger vandringen guldkant

Då jag försöker leva ganska spartanskt till vardags har jag som vana att leva helt hämningslöst när jag åker på tur. Här är några riktiga höjdare:

* Holländsk ost av märket Purmer med färskt surdegsbröd
* Caol Ila 12 årig
* Choklad av bättre kvalitet
* Piprökning
* Färskmalet Zoegas i kaffekoppen

Det där med kylspray Troy, öppnade ju plötsligt ännu fler dörrar.
 
Då jag försöker leva ganska spartanskt till vardags har jag som vana att leva helt hämningslöst när jag åker på tur. Här är några riktiga höjdare:

* Holländsk ost av märket Purmer med färskt surdegsbröd
* Caol Ila 12 årig
* Choklad av bättre kvalitet
* Piprökning
* Färskmalet Zoegas i kaffekoppen

Det där med kylspray Troy, öppnade ju plötsligt ännu fler dörrar.

Köper du en dubbelväggig liten kåsa , borrar några småhål i mantelns ytter.
Isolerar med cellplast runt om och i botten
Gör några hål högst upp och en i mitten.
Kylsprayen drar du sen i mittenhålet på kåsan - du får ha några små hål så avdunstningen är garanterad.
Man kan använda kökets gas men det tillsatta luktämnet kommer få groggen lukta som den värsta äggfisen sedan istiden

Då kan du få en kall grogg en tropisk natt.
 
Ankare?
Bløt en socka, dra den øver Cola-burken, hæng upp allt. Førångningen av fukten kyler burken!

/p-a
PS. Ursækta de konstiga bokstæverna men sitter i Trondheim. DS.

Lustigt nog verkar det vara mycket få personer som känner till den metoden trots att vi använder den dagligen då vi svettas...


Vill du isa burken kör med bensin på trasan, strumpan.

Du har så rätt.
 
Har med gott resultat provat att kyla ner några pilsner med kylpåsar, sådana som fotbollslirarna använder där man knäcker nåt inne i påsen. Vete fan vad eller hur det funkar men en påse håller riktigt kallt bortåt 20-25 minuter så ett par bärs blir kalla och goda.
http://www.stadium.se/sport/traning/traningstillbehor/083088/select-icebag-2-p?SelectedProductUUID=Z6rCROioOPwAAAEcjcBJzJvU#.UaYug0DWOSo

När det gäller kissflaska i tält så är den alltid med oavsett årstid, bara för att man övernattar i ett rum och kokvrå så vill man ju inte bo omodernt:)
 
Följer formen med i paketet? Det där såg riktigt smarrigt ut! Testat brownies eller citronkaka ur samma sortiment? På hemsidan står det att bakformen följer med i brownies-paketet.

Tar alltid med mig Cola zero burkar så jag kan dricka 1-2 per dag. Lägger det i en nätpåse och lägger i mitt lilla mini ankare och kastar ut i havet. Blir alltid riktigt kall cola till middag och efterätt!

Sen så tar jag alltid med mig mitt favorit lösgodis. Brukar även ta kungsörnens chokladkaka mix som jag gräddar på köket. Fan vad gott det blir.
 
Näe formen har jag köpt separat. Helt vanlig alufolie låda med lock.

Faktiskt inte testat dom du nämner. Testat pepparkakan en gång men föredrar ändå denna :) Det tar ett par gånger tills man får in rätt tillagningstid beroende på hur lös man vill ha den. Gott blir det.!

Placera några stenar i botten av kastrullen, balansera sedan aluformen på dess.

Fyll på med vatten i kastrullen, men inte högre än att aluformen kan hålla sig torr.

Lägg på lock och sätt igång köket. När du väl fått kok i vattnet och massor av ånga kan du sätta in kakan. Här kan man dra ner väldigt mycket på gasen men ändå bibehålla ångan. Lägg på lock och vänta.
 

Liknande trådar