Jag kan med en gång säga att ylletröja går bort. Så jäkla retro ska det inte va. Och jag hade tänkt kanttrådsdäck, ser det vettigt ut att att vira en slang över axlarna? Och pga min axelbredd så måste jag nog vira flera varv... Bilen går bort, jag tror inte hustrun ställer upp på att harva runt Bremen i bil bara för att stötta min cykelproffskarriär.
Det är så alltså? Proffsstallen kör japanskt. Jag tycker de (Shimano-prylarna) ser lite vulgära ut. Passar på en mtb, men en landsvägscykel ska ju cvara elegant och en fröjd för ögat. Prisskillnaden på en Dura Ace grupp och en Record dito, tycks ligga på ca 3000 SEK (Record med aluvevar).
Till ramen har jag inte kommit än, men stål är nog uteslutet pga urval (och f-n vet om inte alu är det oxå, det är inte många alu.modeller som Colnago m fl erbjuder, Pegoretti kanske?). Ett oortodoxt alternativ till ram vore Principia RSL, inget klassiskt märke, men som du skriver inte slopad.
Profilbilden? Nä, Coppi? Fåglum? Tamjaren?
/Håkan
[Edit: Fasen, nu har Johan skrivit Coppi (men inte kan det vara Alpe d'Huez, det ser ju inte ut att luta nåt...)]
[Ändrat av Håkan K 2004-03-29 kl 13:30]