Re: Re: Kolla på testerna i Tour
Men att pga okunnighet/fördomar bara avfärda vissa märken är dumt, nästan lika dumt som att köpa ett visst märke för att en cyklist har fått betalt för att cykla, och har vunnit, på det märket.
Försök istället att få provcykla så många olika cyklar som möjligt, utan fördomar.
Det enda din okunnighet/fördomar annars leder till är att du riskerar att få en sämre cykel och dyrare cykel och då kanske också en sämre cykelupplevelse.
Men iofs så drabbar det ju ingen annan än dig, och din plånbok.
UCI, http://www.uci.ch, har bestämt att lägsta vikten på en cykel får vara 6,8 kg. Bla pga säkerhets och kostnadsskäl.
Cannondale hävdar att de kan bygga säkra cyklar under 6,8 kg, men jag vet inte vad de skulle kosta.....
http://www.legalizemycannondale.com/index_en.html
/Håkan
Eftersom det är du som skall använda cykeln och du(?) som betalar för den är det viktigt att du är nöjd.Håkan K; sa:Urk! Ingen Scott, inte heller Cannondale eller Trek! Oavsett testvärden!
Men att pga okunnighet/fördomar bara avfärda vissa märken är dumt, nästan lika dumt som att köpa ett visst märke för att en cyklist har fått betalt för att cykla, och har vunnit, på det märket.
Försök istället att få provcykla så många olika cyklar som möjligt, utan fördomar.
Det enda din okunnighet/fördomar annars leder till är att du riskerar att få en sämre cykel och dyrare cykel och då kanske också en sämre cykelupplevelse.
Men iofs så drabbar det ju ingen annan än dig, och din plånbok.
jag fattar inte Cannondale-reklamen där Simoni säger "Legalize my Cannondale", vill ha köra utan lyse och reflex, eller?
UCI, http://www.uci.ch, har bestämt att lägsta vikten på en cykel får vara 6,8 kg. Bla pga säkerhets och kostnadsskäl.
Cannondale hävdar att de kan bygga säkra cyklar under 6,8 kg, men jag vet inte vad de skulle kosta.....
http://www.legalizemycannondale.com/index_en.html
/Håkan