Mora 2010

Har du inte läst vad jag har skrivit i de senaste inläggen???

Återigen. Den här slidan har en del fördelar jämfört med standardslidan.

1. Olika bärsätt tack vare TekLoken
2. Möjlighet att forma om och tillföra olika fästpunkter och attiraljer, t ex tändstål
3. Kniven sitter som gjuten
4. Materialet är ytterst motståndskraftigt och hållbart jämfört med standardslidan
5. Passformen blir mycket exakt jämfört med standardslidan
6. Det finns möjlighet att aptera t ex Ballistic Nylon för ytterligare bärmöjligheter för de som inte vill använda TekLok
7. Till skillnad från standardslidan så kan denna tack vare öljetthålen hängas precis hur som helst, t ex i en 550 Lbs paracord

~Paul~

Nu var det inte direkt slidan jag tänkte på, utan mer tanken att försöka snofsa till Mora'n, det känns lite "orka bry sig". Det är inte en särskilt hållbar kniv, och för priset av 4-5 st hade det förmodligen lönat sig att köpa en "riktig" kniv på en gång. Låt det vara den nya instegskniven för 10-åringar, de som var balla för 20 år sedan är inte särskilt heta längre.

Nu var det inte direkt slidan jag tänkte på, utan mer tanken att försöka snofsa till Mora'n, det känns lite "orka bry sig". Det är inte en särskilt hållbar kniv, och för priset av 4-5 st hade det förmodligen lönat sig att köpa en "riktig" kniv på en gång. Låt det vara den nya instegskniven för 10-åringar, de som var balla för 20 år sedan är inte särskilt heta längre.
OK då fattar jag bättre :).

Det kan ju diskuteras förståss, men en M2K är ingen dålig kniv! Designen är både enkel men samtidigt intrikat och mer genomtänkt än vad man skulle kunna tro.

~Paul~

Jag ser nog en mora som tillräckligt hållbar för normalanvändning och visst är de billiga men jag tror att man med lätthet hittar en sämre kniv. 4-5 viking blir bara 150:- och vad får du för riktig kniv för det som inte är en mora. användarmässigt är det tveksamt om du kan köpa en kniv som skulle Löna sig bättre än 4-5 mora överhuvudtaget. Mora är helt enkelt bra knivar (inte i sin prisklass) UTAN ÖVER HUVUD TAGET. Sen har vi ju tycke och smak, Men tycke och smak förändrar inte kvalitet utan bara vår subjektiva känsla, fast den är ju nog så viktig för ett trevligt knivanvändande.

Bosse

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kotten Condor Terrassaur kontra Mora Garberg black Utrustning allmänt 5
eyck Mora of Sweden söker utvecklingsingenjör/projekledare Utrustning allmänt 1
Tung Sten Mora Bushcraft Utrustning allmänt 24
elin.m.bjurstrom Mora of Sweden Utrustning allmänt 5
Rasumusu Mora eller Fällkniven? Utrustning allmänt 24
FarmerJoe Mora Bushcraft Forest slida. Utrustning allmänt 2
obaskogen Mora Bushcraft Survival, ROSTFRI eller KOLSTÅL? Utrustning allmänt 35
monokrom Mora Bushcraft Black Utrustning allmänt 74
Bark76 Besviken på Mora Utrustning allmänt 32
estetdrägg Frosts/Mora Yxa?!?!? Utrustning allmänt 30
Sten-Olle Var hitta Mora Clipper 860 mg? Utrustning allmänt 15
flanell din favorit kniv under 100:- Utrustning allmänt 41
vicktor Vässa en Mora 2000? Utrustning allmänt 51
sualo mora m.i.k.e. vs mora miki Utrustning allmänt 39
superc0ntra Tangen på en Mora 2000 Utrustning allmänt 8
j_stellan Hur många mora-knivar har du? Utrustning allmänt 39
Cremytos Mora Frost C-223 P Utrustning allmänt 6
stoppenbach Mora 2000 kommer att finnas kvar Utrustning allmänt 35
myggan i tältet Lätta & allround Moraknivar Utrustning allmänt 48
mipert Hur kapar man 5 cm slana med ett snitt med Morakniv? Utrustning allmänt 186
Avslutatmedlemskapx Kydexfodral till Mora 2000 m fl Utrustning allmänt 3
kottar Mora 2000 på Rusta Utrustning allmänt 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg