Möte med björn

Björn finns i Sarek, och de är skygga. Man får nog antingen gå väldigt tyste i motvind eller ligga still om man ska se dem.

Björn hade varit kul att se på avstånd. Andra sidan rapaälven tex. Vill inte överraska en nalle tack. Hoppas man stinker så mycket svett att de flyr så fort de kan.

Björn hade varit kul att se på avstånd. Andra sidan rapaälven tex. Vill inte överraska en nalle tack. Hoppas man stinker så mycket svett att de flyr så fort de kan.
Det är en optimal naturupplevelse att få se en björn i sitt rätta element. :) Jag har sett ca 10 björnar här uppe i trakterna runt Kalix. En fick jag se på ca 60 m. Jag lyckades hålla nerverna i styr och nalle såg inte mig. :) Se fotot nedan. :) Jag har även sett hona med tvillingar på älgjakten när jag kom på passet. :)
Här var det riktigt nära.jpg

Wow. Lite avundsjuk blir man ju. Har aldrig sett någon av de fyra stora i frihet, men det har alltid varit min dröm. Inte helt säker på att mina nerver skulle tåla ett björnmöte på nära håll lika bra som dina dock. Jag nöjer mig nog med att se björnen på lite längre avstånd. 😉

Ja, björn skulle vara kul att se.
Det är den och Järv som saknas av de 5 stora, fast se en Järv ska man nog ha redig flax för att få se med tanke på den begränsade tid/år man vistas i dess habitat.

Wow. Lite avundsjuk blir man ju. Har aldrig sett någon av de fyra stora i frihet, men det har alltid varit min dröm. Inte helt säker på att mina nerver skulle tåla ett björnmöte på nära håll lika bra som dina dock. Jag nöjer mig nog med att se björnen på lite längre avstånd. 😉
Ja, björn skulle vara kul att se.
Det är den och Järv som saknas av de 5 stora, fast se en Järv ska man nog ha redig flax för att få se med tanke på den begränsade tid/år man vistas i dess habitat.

Ni skulle bara veta hur kramgoa nalle är.:love::love::love::love::love:

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg