Det som gäller angående powerbank på flyg är max 100 Wh, sen om powerbanken kan ge ut t.ex 200 W är inget bekymmer.För ett par år sedan ställde jag i tråden frågan om internet i fjällen. Här kommer en uppdatering med något som fungerar toppen
Också viktigt att din powerbank inte har mer än 160 W effekt för då får man inte ta med den på flyget. Varken i resväska eller som carryon. Starlink Mini tar efter en snabbt uppstart ca 20W. Med varje powerbank har man ungefär tre timmar internet.
Mina två Anker Prime 27650 mAh är precis på gränsen till att vara godkända på flyg då de ligger precis under 100 Wh.
En sådan powerbank ger en drifttid på ca 6 tim om man bara har Starlink Mini anslutet & snösmältning avstängd. Enl Anker's app till mina powerbank's så drar min Starlink Mini ca 15 W.
Om man inte flyger till / från fjällen så är Anker Solix 300 DC + 50 - 100 W solcellspanel ett mkt bra alternativ. Den klarar att driva Starlink Mini i ca 12 timmar, sen kan solcellspanelen fylla på, perfekt om man väljer att slå läger & stanna på en plats & vill ha Starlink Mini igång under natten.
Tänk även på att ta med snabbladdare, både 12/24 v & 230 v laddare för att snabbt kunna ladda powerbank's där möjligheten finns, som fjällstation eller stuga.