Shortsen skulle jag ev saknat, myggen är oftast inte ett så stort problem i padje. Kanske satsa på ett par brallor med zipp-off ovanför knät?
Materialvalet i brallorna...jag använder g1000 till vardags och när jag ska elda...och på vintern. På sommaren är det tunnare syntet bättre tycker jag.
Gaiters!!! Mycket underskattat, sparar dina tunna regnbyxor (vilket pacaway är, fina och ba men knappast slitstarka) när du går i ris och stenskravvel och ofta slipper du helt ta fra.m brallorna utan kan gå med bara gaiters.
Detta kan ju ev vara fel-tipsat av mig om dina stövlar är så pass vida att du enklet kan ha alla brallor på insidan av dem?
Rymdpennan skulle jag lämna hemma till fördel för en blyerts.
Antecknicksblocket är inte specat vad det är för material, jag har special-loggbocker som är totalt väderbeständiga och väldigt slitstarka om du är intreserad, materialet är "polyart"(
http://www.polyart.com/) och finns i lite olika omfång beroende på hur lätt du vill ha ryggan eller hur mycket du skriver. Format A6
Dessutom är de snygga med riktiga näbbskor på!
Till mat skulle jag fundera över att bära lite färskvaror att äta i början av vandringen, vikten så fort det är slut är ju opåverkad och lyxen av riktig mat på en fjällsluttning i början av vandringen ska inte underskattas.
Och mer småtilltugg skulle jag rekommendera, det är väl värt sin vikt/volym.