Re: Hallonkräm...
Pansarkex med leverpastej och tallbarste... .
Själv har jag som efterrätt till maten dragit i mig en burk tonfisk och en burk nötcreme (ca 200 gr) efter en särskilt tung dag på fjället. Egentligen inga konstigheter, tonfisken ger välbehövlig protein och nötcremen ger välbehövligt socker och fett.
En virre på det så mår man bra!
//J
Karolina P; sa:Träffade en vilsen australiensare i Sälka förra sommaren. Han undrade om vi kunde hjälpa honom med matinköpen eftersom det blivit lite fel förra gången. Då hade han köpt (vad han trodde var) tonfisk, tomatsås och couscous. Vad han sedan åt var tonfisk, hallonkräm och havregryn... Han gnällde lite att det inte stod på engelska på de enskilda påsar som tagits ut ur ett tre-pack.
Annars har jag ett personligt minne men det är nog inte så läskigt egentligen. Jag tror att många av killarna känner igen sig i följande underbara frukost: mariekex (lite tjockare), leverpastej och tallbarrste. Borde förbjudas!
Pansarkex med leverpastej och tallbarste... .
Själv har jag som efterrätt till maten dragit i mig en burk tonfisk och en burk nötcreme (ca 200 gr) efter en särskilt tung dag på fjället. Egentligen inga konstigheter, tonfisken ger välbehövlig protein och nötcremen ger välbehövligt socker och fett.
En virre på det så mår man bra!
//J