Var och en kan (säkert med enbart sitt sunda förnuft) själva avgöra vad som är trovärdig information utan att det måste vara oantastligt vetenskapligt framtaget.Jag ska svara på ditt högst intressanta inlägg genom att försöka förklara nogrannare med vad jag menade.
Jag menade att om personen som startade denna tråd hade ett stort urval av produkter att välja mellan och han väljer ut de som han vill kan han bevisa vad som helst tex. att tält för fyra personer är lättare än de för tre. Däremot, om han väljer "slumpmässigt" genom att ta lättaste och tyngsta produkten från en eller flera tillverkare som har brett utbud av utrustning kan han få mer trovärdigt resultat. Jag tvivlar inte på att lättare utrustning i en del fall är billigare än tung utrustning som kanske är gjort för vinterfjäll, som en del lättpackare aldrig vistas i. Jag kommenterade bara metoden som han använt.
Om du inte förstod detta kan du läsa en bok om hur man ska genomföra experiment på ett trovärdigt sätt. Här kommer ett förslag: A J Underwood "Experiments in ecology". För tydlighetens skull så kanske jag ska skriva att jag inte anser att man ska göra ett fullskala experiment på detta, bara ge lite inblick i hur fjaderlatt.se kan göra sin uträkning mer trovärdig och övertyga fler.
Lars