Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mallorcacykling
- Trådstartare lortopalt
- Start datum
Många
svenskar och andra nordeuropeer åker till Mallis på våren och cyklar. Det kostar att ta med cykeln och är lite bökigt. Tips om hur du packar finns i många äldre trådar här.
Att hyra 1-klassiga cyklar på plats lär också funka bra enligt diskussioner jag läst på Fredrikshofs cykelforum.
Thure
svenskar och andra nordeuropeer åker till Mallis på våren och cyklar. Det kostar att ta med cykeln och är lite bökigt. Tips om hur du packar finns i många äldre trådar här.
Att hyra 1-klassiga cyklar på plats lär också funka bra enligt diskussioner jag läst på Fredrikshofs cykelforum.
Thure
Jag har cyklat på Mallorca ett par gånger. Har då alltid tagit med mig egen cykel, som jag packat i cykelkartonger som jag fått från cykelbutiker.
Det kostade en del att ha med cykeln på flyget, vill minnas att det var ungefär 600-1000 kr t.o.r. Jag vill minnas att det skiljde ganska mycket mellan olika bolag.
Vet att det då hade kostat ungefär lika mycket att hyra en nästan likvärdig cykel under resan (~5 dagar).
Ta med egen cykel om du har en som du är väldigt fäst vid. Annars är det inga problem att hyra en riktigt bra på plats, vilket ju ger en möjlighet att prova något nytt. Dessutom slipper du släpa cykelkartong till och från flyget.
Egna pedaler och (om du är känslig) egen sadel är bra att ha med isåfall.
Det kostade en del att ha med cykeln på flyget, vill minnas att det var ungefär 600-1000 kr t.o.r. Jag vill minnas att det skiljde ganska mycket mellan olika bolag.
Vet att det då hade kostat ungefär lika mycket att hyra en nästan likvärdig cykel under resan (~5 dagar).
Ta med egen cykel om du har en som du är väldigt fäst vid. Annars är det inga problem att hyra en riktigt bra på plats, vilket ju ger en möjlighet att prova något nytt. Dessutom slipper du släpa cykelkartong till och från flyget.
Egna pedaler och (om du är känslig) egen sadel är bra att ha med isåfall.
Här är en artikel på hur man packar cykeln och lite generella tips: http://happymtb.org/2009/11/06/checka-in-cykeln-pa-flyget/
Men för en vecka på Mallis är det bekvämare att hyra...
Men för en vecka på Mallis är det bekvämare att hyra...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg