Märkesloga

Fler berg

Kläder resp. sovsäckar/jackor. Sedvanlig stilisering i det förra fallet, "otidsenlig realism" i det senare.

Bilagor

• Montane.gif
    Montane.gif
    5.4 KB · Visningar: 646
  • WM.gif
    WM.gif
    12.5 KB · Visningar: 550
Åskådlig realism från 1950. Igloo var pjäxor som tillverkades av C G Ströms AB i Kumla. Namnet kom sig av att pjäxorna "prövats under flera iglooexpeditioner."

Bilagor

• DSCN5711_.jpg
    DSCN5711_.jpg
    66.2 KB · Visningar: 659
Mer realism från samma år, nu från en firma som erbjuder "Kanada Kanoter". Bland annat görs en Macfie-kanot med "konstruktör: Harry Macfie." Det var ju inte dåligt. Firman hade postadress Västra Bodarne och berättar att "de flesta sporthandlare känner vårt märke och för det." Det verkar som att firman lever än idag i någon omfattning.

Bilagor

• DSCN5710_.jpg
    DSCN5710_.jpg
    65.7 KB · Visningar: 684
Fortsatt realism. Bävern utannonserades av Intersport, så det kan vara ett märke som fördes enbart av den kedjan, men jag vet inte. I vart fall gjordes ryggsäck, sovsäck och liggunderlag med det namnet. Året är 1978.

Bilagor

• DSCN5718_.jpg
    DSCN5718_.jpg
    62 KB · Visningar: 626
Mer realism från 1978. I vart fall realism i den mån änder går omkring med sydväst.

Bilagor

• DSCN5772_.jpg
    DSCN5772_.jpg
    72.3 KB · Visningar: 600
Berguven minns ni väl......
Som ung hade jag en görlätt ramryggsäck med rött lönnlöv på, minns någon vad det företaget hette?

Det blir svårt, från den tiden är det inte så lätt att hitta annonser. Om den alls annonserades ut, det kan ju ha varit ett mindre känt märke.

Vad hade "Haute Route" för logga?
Och Karrimor?

Ett Bäver-tält, ryggâs, har jag i garderoben, inköpt ca -80 pâ Intersport. Nyligen pensionerat efter tjänst som MC-semestertält. Funderar p â o göra en tarp av yttertältduken om den inte är helt knäckt av UV-strâlningen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg