1. Nej, nej. Jag tar inte din fråga som ett påhopp
.
En förklaring till varför jag gillar den nämnda klockan är att den prismässigt tangerar klockor som kostar kanske 5-8 ggr så mycket. Det sitter ett ETA 2824-2 urverk i denna automat. Samma sitter t ex i en Tudor Submariner som kostar närmare 30K kronor. Båda är justerade till en position, varken mer eller mindre.
Min klocka är dessutom (som vanligt) utrustad med en skruvkrona, 200 m vattentäthet, rfr-borstad boett, självlysande visare, datumvisning och safirglas. Denna kombination kan vara extremt svår att hitta på en klocka som jag endast gav ca 3K kronor för.
Till köpet så går den på sekunden sedan 2004 efter att jag hade regulerat urverket (tweakat). Jag glömde heller inte att smörja tätningsringen med silikonpasta. Tyvärr har jag inte trycktestat den men av egen erfarenhet så vet jag att den i alla fall klarar djup ner till 15 m.
2. Alltså, det är inget fel i det. Sådana klockor har jag också. Kul att slippa bekymra sig om att det skall gå sönder.
3. Jag är nog petig med i stort sett allt
.
4. Hm, där fick du mig. Visserligen funkar min telefon i sådant väder men den är inte speciellt skyddad. Vad är det för en telefon du syftar på??
~Paul~