Ljus i lägret?

Använder en liten lätt LED-lykta med dimmerfunktion och är "ihopfällbar", av märket Black Diamond Orbit. Kanske inte lika mysigt som en levande låga, men säkrare i tältet och ger mjukt jämnt ljus.

Även jag använder en Black Diamond Orbit som tältlykta. Lite vitare ljus pga LED-lampa men betydligt säkrare än levande låga eller gaslykta i tältet.

@Lunn: Jag har inte sett någon dimmerfunktion på min lykta, hur gör du?

Även jag kör med en primus micro latern och såklart en pannlampa. Om jag skulle välja en enskild pryl som alltid använvds och gett mycket tillbaka i förhållande till dess vikt och volym så är det helt klart gaslampan.

Använder med försiktighet den inuti tältet, och den brukar även stå i absiden och ge värme och ljus. Jag tycker den är utomordentligt bra när man vaknar på morgonen och det är lite kondens i tältet att dra igång den på fullt ös under några minuter. Gör mycket nytta enligt mig!

Bilagor

• IMG_4467.jpg
    IMG_4467.jpg
    34.5 KB · Visningar: 609
Vi kör ofta med en ljusslinga med LED-lampor. Blir jättemysigt!
8873423667230.jpg

http://www.clasohlson.com/se/Partyslinga-LED-mini/Pr364466000

Vi brukar också ha UCO-lampor med stearinljus. Om man har ett par sådana är det mysigt att ställa dem längs med stigen från tälten till grillplatsen och liknande.

Har också kört LED-slinga någon gång.
Blir rätt trevligt faktiskt! Ger ett bra allmänljus över ett hyfsat stort område.
Kör med en från IKEA. 29 spänn.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60277514/

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
utsida Unna + ljus av nå slag..? Allmänna tips! Bo och sova 4
kristofer_wallmark Levande ljus VS. ventilation/syremängd i tält? Bo och sova 26
Staffan Andersson Varde ljus!! Bo och sova 31
Email ljus Bo och sova 2
mmmmm Ljus i tältet ? Bo och sova 7
fotografiskt Skapa det optimala lägret Bo och sova 44

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg