Livsmotto?

mina ordspråk som ær stulna

har flera talesætt bla dessa
1 light is right(alpinism)
2 alpinestyle or die( det samma)
3 aint no mountain high enough(sækert stavfel men det behøver man inte bry seg då man sæger det och inte skriver det(talesætt))
4 varfør ta liften till toppen nær man kan gå upp
5 dær det finns snø finns det alltid en risk før lavin(stor eller liten kan man tænka på)
6 bæsta sættet att komma ut av en oønskad situasjon ær att undvika situasjonen

hoppas att någon kan ha andvændning av dessa orden som jag stullit lite hær och dær

robert
 
is

Mitt livsmotto är kläckt av Peter Dahlén:
- Det finns alltid åkbar is någonstans!
(ja, jag vet, jag erkänner, jag är långfärdsskridskonörd...)
 
Vad blir det naturliga mottot när mottot "Live fast, die young, and leave a beautiful corpse" redan är försent? Det mottot är mitt motto.
 
lapetter; sa:
Vad blir det naturliga mottot när mottot "Live fast, die young, and leave a beautiful corpse" redan är försent? Det mottot är mitt motto.
I så fall kan du låna motto av en anabola-knaprande kroppsbyggare i ett amerikanskt dopingforum:

"It might kill me, but they'll need a big coffin..."
 
Re: mmmm...

Raskolnikov; sa:
Fyll åren med liv, inte livet med år.

Peter pan teorin:

"kom så flyger vi till landet i ingenstans!"
"Men Peter vi kan ju inte flyga"
"Hur vet ni det, ni har ju aldrig försökt"

Lev varje dag som om det vore den sista för det kanske det är.

Det är några av mina livsideal.

Dom här orden ä klockrena"Fyll åren med liv, inte livet med år".
Kunde inte sagt det bättre själv =)))

Mvh/David
 
leva och låta leva...

Mät inte någon annans vete med din egen skäppa - h*n kanske använder helt andra mått....

Bra träning i ödmjukhet kanske...?
 
Motto

1. När man gör dumheter bör man i alla fall lyckas med dem (Napoleon)
2. Den som har flest prylar när han dör vinner!
3. Där viljan tar slut tar pannben och tjurighet vid...

//Andreas
 
(Ursäkta engelskan, texten är klippt direkt från min websida)

"ANIMO PROMPTO, FACULTATE, TEMPORE et SECUNDA FORTUNA

Everybody ought to have a motto of their own! I gave it some thought and came up with the four basic factors I consider generally necessairy to succeed: Determination, Ability, Timing and Luck.

Determination is the basis in everything we do. With proper determination we can all do miracles!

Ability, in this context, implies that we need to have the necessairy skills and/or resources to do what we have set our mind on. If we lack them at first we use determination to assimilate them before we continue our work.

Timing is essential! It doesn´t matter how determined or skilled we are if we act at the improper or unfortunate moment. Carefully study the timeline and utilize patience in sellecting the exact right moment to act!

Luck may be a controversial thing to have in a motto like this but I´ve always known to calculate with a small margin for the unknown, wich I can not foresee or controll. The best laid plans, the most skilled and best trained people can be adverted by totally random events. Good planing and experience narrows this factor down but I don´t think we can ever rule chance out of the equation. Therefore we need luck, or in a more poetic way, "The grace of the Gods". Be humble and remember: Fortes Fortuna Iuvat! (Fortune assists the brave!).

(I would like to express my grattitude to Professor Sten Eklund at the Classical Languages Institution at the University of Uppsala, who has been very helpful in translating the motto to proper latin.)"
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
livsmotto. Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg