Re: Ventilation mellan benen
Extrem ohygien kan innebära en viss hälsofara under längre vandringar. Vill inte vara negativ men jag vet inte riktigt om detta är ngt att rekomendera. Hur många gram väger ett par lätta kalsonger? Allternativt kan man kanske raka av allt kroppshår, det väger säkert 50 g...
NUI; sa:En sak som jag inte testat förrän denna sommar är att skippa kalsongerna helt och hållet.
Jag hade med ett par badbyxor/shorts som funkade som kalsonger också. Av en slump testade jag att gå endast i byxorna, utan underplagg. Detta verkar ganska etablerat bland ultralätta vandrare, men jag hade tidigare klassat det som lite väl extremt.
Som så mycket annat som rör ultralätt utrustning så kan jag bara säga "don't knock it until you've tried it". Har man problm med infanterield så borde det vara en hjälp. Och det är ju lätt att testa i 10 minuter. Gillar man det inte så.....
Jörgen
Extrem ohygien kan innebära en viss hälsofara under längre vandringar. Vill inte vara negativ men jag vet inte riktigt om detta är ngt att rekomendera. Hur många gram väger ett par lätta kalsonger? Allternativt kan man kanske raka av allt kroppshår, det väger säkert 50 g...