Att en bild lagras digitalt är inte detsamma som att den kan öppnas om 50 eller 100 år. Filformatet är också avgörande. Se vad som händer inom dokumentationsvärlden, där SGML kom som ett första steg -86 och XML nu en gång för alla gör dokumentationsfiler helt leverantörsoberoende och öppna. Jobbar med detta varje dag är mycket lycklig över att det formatet kom...
Händer inte liknande saker inom bildformatsvärlden äter jag nog upp min hatt så småningom. SVG är ett första embryo (helt öppet och leverantörsoberoende, kan läsas i en vanlig ASCII-editor).
Intressant är också att se tillbaka på det absolut enda format och media som har fungerat genom mänsklighetens historia - den muntliga traditionen...
/Mats
Händer inte liknande saker inom bildformatsvärlden äter jag nog upp min hatt så småningom. SVG är ett första embryo (helt öppet och leverantörsoberoende, kan läsas i en vanlig ASCII-editor).
Intressant är också att se tillbaka på det absolut enda format och media som har fungerat genom mänsklighetens historia - den muntliga traditionen...
/Mats