Laga paddelskaft i kolfiber

Det är inte plasten (epoxy polyester) som ger styrkan, det är fibern ( glasfiber kevlar kolfiber) som ger styrkan.
 
Mellantid med bild på lagningen som jag äntligen fårr ur tummen och börjat på idag.
Biltemas lamingeingsepoxi och Cabix kolfibertråd.

Får se hur bra det blir imorgon då det torkat och hoppas hålet är stort nog att sätta i tunnare delen av skarvhyslan men det borde det ju vara.

Blir det hållbart får jag sedan slipa lite för att snygga till och sedan se om jag ska sparymåla över eller sätta krympslag för estetiken. Lutar åt sprayfärg då det är ett hål för skravhylsans låsning som måste hållas öppet för att kunna dela paddeln igen och då blir det nog konstigt med krympslang - eller kanske sätta krympslang på ömse sidor om hålet.
Eller ska man gå till biltillbehörsbutiken och köpa tejp med kolfiberutseende? Det finns ju för de som vill "dekal-lätta" sina bilar :cool:

/Patrik
 

Bilagor

  • paddel mellantid.jpg
    paddel mellantid.jpg
    2.6 MB · Visningar: 41
Titan 2.0! Håller inte lagningen kan du inte skylla på mängden kolfiber.
Ägnade ne stund idag åt att ta bort lösa ändar av kolfibertråd och sandpappra lite. Upptäckte att epoxin runnit lite och bildat små knoppar på undersidan som jag fick skära bort topparna på.

Gör inte mer åt estetetiken förrän jag provpaddlat men funktionen verkar finas där vid lite torrprover på land.

Håller tummarna att era tips hjälpt mej.

Återkommer efter provpaddling.

/Patrik
 

Bilagor

  • paddel2.jpg
    paddel2.jpg
    1.7 MB · Visningar: 35

Liknande trådar