Tips!
Jag rekomenderar Western Mountaineering deras lättaste väger bara 175gr. Så den är mera som en tunn näsduk, men med andra kläder gör det susen, för lätt packaren.
Jag tror mera på Downmat 7, då den är varmare och inte så mycket tyngre, vadhänder med Neoair om det råkar bli 5 minusgrader under fjällturen? Jo det blir helvetes kallt från marken.
Jag har inga konkreta köpplaner men är lite sugen på en lätt dunjacka eller dunväst, typ flash jacket eller väst.
Jag skulle även vilja köpa ett nytt liggunderlag och jag följer neoair-tråden noga men det kan nog även bli ett downmat 7. Det blir dock en viktökning från mitt ridgerest men jag vill ha lite bättre komfort.
Kamerastativ i kolfiber står fortfarande högt uppe på listan.
Dessutom ska jag nog köpa ett halvrep för att använda på glaciär och därmed spara rätt mycket vikt.
Det vore nog läge för nya damasker också..
Jag rekomenderar Western Mountaineering deras lättaste väger bara 175gr. Så den är mera som en tunn näsduk, men med andra kläder gör det susen, för lätt packaren.
Jag tror mera på Downmat 7, då den är varmare och inte så mycket tyngre, vadhänder med Neoair om det råkar bli 5 minusgrader under fjällturen? Jo det blir helvetes kallt från marken.