Rungá; sa:
../ huruvida vi ogillar intetsägande förkortningar och ängsliga anglicismer framgår så vitt jag vet inte av något vi har skrivit på Fjäderlätt.se
(Om jag säger att jag inte är hes för att jag är förkyld – är jag då förkyld?)
Inte vet jag? Är du hes? Man brukar bli hes när man är förkyld och är man inte hes behöver man då påpeka det alls? Att använda inte är inte lätt och ett ord jag hoppar över. Det bero inte på att jag är dysklektiker eller på att jag inte läser varje ord. Vad kallas det när man använde inte ordet? Är det inte
negation?
Lättpackning
"Lättpackaren söker inte det ouppnåeligt yttersta lätta, utan bantar packningen i lämplig grad för att uppnå ett personligt mål"
Om detta är definition av lättpackning så är alla som packar en rygga för att gå ut i skogen lättpackare med olika personliga mål.
UL
"UL-vandraren söker per definition den yttersta lättvikten och kan alltså egentligen inte bli riktigt nöjd förrän det inte finns något lättare."
Om det är målet för UL så har detta uppnåtts för länge sedan.
Länk till sidan
Vad är målet?
Jag har givetvis målet med min vandring. Det kan vara en kort tur i närmaset skog, fjällvandring i Badjelandda eller en flera månaders tur i Sibirien.
Jag har målet med min utrustning. Den skall fulla sin funktion, vara hållbar och inte vara för tung.
Mitt mål med en vandring kan även vara att göra den med så lätt urtrustning som möjligt.
- Bestäm ditt mål
- Förbered dig fysiskt och mentalt
- Välj utrustning för att nå ditt mål
Men vad skall jag säga? Jag har tidigare sagt att går jag omkrig och bär på 10 kg extra varje dag bör jag göra någonting åt det innan jag skär bort remmar på min rygga. Men det är mitt mål.