Lättaste spindelgasbrännaren med god effekt?

Använder du pelletsen till att elda i kamin?
Jag har några fastbränslekök. Som tex Solo Stove Lite. Jag bor intill Grössjöns Naturreservat, där man inte får plocka kvist eller kottar från marken. Det finns iordningställda grillplatser med färdighuggen ved, men ibland är de upptagna. 60 gram pellets kokar 4 dl vatten på ca 5 minuter. Räknat från när jag tar köket ur ryggan.
Pellets är även det billigaste köpta campingbränslet jag vet.
Pellets köper jag på 16 kg säck på Jula
Solo Stove Lite blir inte varm i botten, så man kan ställa den på en stubbe eller träbänk utan att lämna några spår efter sig. Köket hinner svalna medan man dricker kaffet.
Lätt , snabbt o smidigt, Funkar oavsett yttertemp, men sotar.

/John

Är det någon som prövat det nya Primusköket - Ulti ? Inte särskilt lätt förstås, men om man nu ska tro på reklamen hög effekt (3000 W) och helt okänsligt för vind (?) och gjort för vätskematat läge, och (så klart !! ;)) "ett kök för expeditionskocken i de tuffaste miljöerna".

Är det någon som prövat det nya Primusköket - Ulti ? Inte särskilt lätt förstås, men om man nu ska tro på reklamen hög effekt (3000 W) och helt okänsligt för vind (?) och gjort för vätskematat läge, och (så klart !! ;)) "ett kök för expeditionskocken i de tuffaste miljöerna".

Kan det vara ett nytt prisrekord för ett litet gaskök med små kärl för att koka vatten ? Expeditionskök med 100g (sommar)gas i reklamen, dubbelt så dyrt som tex MSR whisperlight multifuel ?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
D.Rehn Tips! Världens lättaste toppmonterade gaskök! Kök och brännare 27
Tordnado God och stark sprit? Kök och brännare 32

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg