Jag har börjat leta efter nya skor/sandaler inför sommarens aktiviteter. Har nu några gamla och slitna Salomon typ tech amphibian lr liknande. Dessa har varit kanonsköna att gå i under somrarna, snabbtorkande och väldigt luftiga. Till minussidan kan räknas de dränerande hålen i sulorna och den något för mjuka sulan. Hålen är givetvis bra vid riktigt blöta aktiviteter men vid vardagsbruk kan dom te sig ganska störande eftersom det hoppar upp vatten i skon direkt man går över blött gräs eller går i en väldigt grund vattenpöl. Vidare är sulan alldeles för mjuk för att öht bära lite tyngre packning då dämpningen är obefintlig och flexen för stor vid vandring över stock och sten, vilket resulterade i ömma knän och fötter senaste fjällvandringen varför jag nu hoppas på att någon av er har tips på något par lättare skor/sandaler som kan fungera som komplement till kängorna under fjällvandringarna samt sköna sommarskor i vardagen.
Jag har inte varit och provat några ännu men vill minnas att tidigare provning av Keens Newport H2 föll fötterna i smaken. Jag vill dock ha några som har tillräckligt stabil sula osv. för att fungera vid fjällvandring med iaf 15 kg på ryggen men samtidigt luftiga och lättorkande vilket jag är osäker att sådana skor kan erbjuda i någon större utsträckning. Jag vill helt enkelt ha några skor liknande Salomonskorna men utan minussidorna. . Antagligen önskar jag lite för mycket av en sorts skor men kanske någon av er har några bra tips på skor/sandaler som iaf är i närheten av det jag söker. Tips och åsikter om lämpliga skor emottages med glädje!
Länk till Keenarna:
http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=22082
Mvh
Simon
Jag har inte varit och provat några ännu men vill minnas att tidigare provning av Keens Newport H2 föll fötterna i smaken. Jag vill dock ha några som har tillräckligt stabil sula osv. för att fungera vid fjällvandring med iaf 15 kg på ryggen men samtidigt luftiga och lättorkande vilket jag är osäker att sådana skor kan erbjuda i någon större utsträckning. Jag vill helt enkelt ha några skor liknande Salomonskorna men utan minussidorna. . Antagligen önskar jag lite för mycket av en sorts skor men kanske någon av er har några bra tips på skor/sandaler som iaf är i närheten av det jag söker. Tips och åsikter om lämpliga skor emottages med glädje!
Länk till Keenarna:
http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=22082
Mvh
Simon