Har den hunnits testas ? Har den levt upp till dina förväntningar?
Tack för påminnelsen, denna tråd hade jag glömt av helt!
Jag har tyvärr inget att jämföra med, men jag tror att en large hade passat bättre (mitt ryggmått är väldigt nära mittemellan de två storlekarna). Jag kan intyga någon en annan skrivit på ett annat forum: Det är relativt långa höftbälten. Jag är väldigt smal, men enligt måtttabellen ska det vanliga fungera på mig. Jag drar en halv centimeter från max ibland, men det fungerar!
Inget som känns väldigt fel storleksmässigt, bara småirriterande att inte kunna jämföra en annan storlek med exakt samma packning.
Bärsystemet är toppen. Självklart känns det inte som min 2,7 kilos haglöfs med samma volym, men det känns bra! Inga problem att få den att sitta skönt.
Viktmässigt är det underbart. När man spänt den som man vill ha den och ger sig ut och vandrar känns det knappt som att den är där. Jag har inte packat mer än 14 kilo i den, men det bär den utan problem! Remmarna har jag kvalitetsmässigt inte funnit några problem med.
Meshnätet fickorna består av är tunt. Har man metallföremål eller andra vassa föremål däri kommer det att bli hål, men i övrigt verkar de hålla bra.
Toppenstängning, och med remmarna som går över får man utan problem fast ett liggunderlag. Två blir tajt, om det ens går, när man packat ryggsäcken full och jag funderar därför på att förlänga dessa. Alternativt förlänger jag snörena som ska dra ihop ryggsäcken på framsidan, så man kan fästa ett liggunderlag där.
Alla spännremmar och snören är smala, men inget jag känner kommer gå sönder. Inga problem att handskas med.
Allt som allt känns kvalitén toppen. Lite få fickor, men det visste jag redan. Finns hål för vattensystem.
Om någon i Västerås-områden med omnejd (Stockholm kanske) har en sådan, fast i large, skulle jag gärna testa den om det finns möjlighet! Vet ni någon butik som har dem inne fungerar det tipset också.