oj, jag fick för mig att jag kunde det här men jag bedrog mig visst. får be er bortse från mina inlägg. det är uppenbarligen; pilot, tejp och fiskfjäll som gäller..
Nåmen vad är felet med pilotbindningar? Inte bara att jag har goda erfarenheter själv, jag kan inte påmina mig om att ha hört negativa omdömen förut. Nyttan vid klassisk teknik är väl begränsad, och visst kan man även skatea med profil bindningar också, så jag hade utanvidare godkännt det om någon sagt att för vanliga motionärer är pilotbindningar onödiga. Men nu har det tagits till ord som "smäck" och "skit", och då undrar jag vad som ligger bakom.
Håller de sämre? (Jag har haft mina i bara drygt två år, så det är för tidigt att bedöma hållbarheten ännu)
Gör de det svårt att få till bra teknik? (Jag är fullständigt självlärd som skidåkare, och har inte riktigt koll på vad som är rätt teknik)
Stjäl de energi? (Jag tycker de känns väldigt bra, men känslan är en dålig effetivitetsmätare)
Annat?
Kan någon, innan jag köper ett par skidor till med pilotbindningar, berätta vad felet är? Hittils har det bjudits bara på nedlåtande invektiv och ironiska gliringar, inget konkret. Inläggen om vallning har varit mycket bra (tack för dem!); någon liknande djupgående analys av olika bindningstyper vore välkommen!