• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kvinnodagen (Och vi män då...?)

Nyligen var det "Internationella kvinnodagen".
Finns det en internationell dag för oss män också ?
Om inte, bör det inte finnas en just för jämställdhetens skull?

Inget ont om kvinnodagen dock, kvinnan bör hyllas och är ju det bästa som finns...efter en riktigt bra fotbollsmatch =)

/Linus

Inget ont om kvinnodagen dock, kvinnan bör hyllas och är ju det bästa som finns...efter en riktigt bra fotbollsmatch =)

/Linus

Vill komplettera med att "Kvinnan är människans bästa vän".
(Obs, ironi!)

Beträffande behovet av en "Internationella Mansdagen", räcker det inte med de 364 befintliga??

backpacker; sa:

/Linus

Svårt att hitta nåt att skriva om...?
Jag tror, ber och hoppas att mitt inlägg blir det sista i detta meningslösa inlägg.

/M

granbom; sa:
backpacker; sa:

/Linus

Svårt att hitta nåt att skriva om...?
Jag tror, ber och hoppas att mitt inlägg blir det sista i detta meningslösa inlägg.

/M

Det var väl ingen som tvingade dig läsa och än mindre skriva ett svar på inlägget ifråga ;)

Håkan K; sa:
Livet självt är ju meningslöst, så varför ska man anstränga sig och skriva något meningsfullt? :)

/Håkan

Vill minnas att svaret pà den fràgan (vilken ju är själva pudelns kärna) stâr att finna i den store Taos samlade verk.

Eller varför inte lása igenom Siddharta (Herman Hesse) i helgen?

Mvh / Mats

Allvarligt talat så är ju "internationella kvinnodagens" existens ett tydligt bevis på att kvinnor ses som något vid sidan av den "riktiga" världen. Det finns typ våffeldagen, teckenspråksdagen och kvinnodagen.

Alla dagar är väl kvinnodagar?

Så egentligen kan man inte säga att vi uppnått rättvisa för kvinnorna förrän det finns en mansdag också. Eller ingetdera.

Om jag inte ár helt felunderrättad sà ár det inte frâgan om en dag fór kvinnor i allmánhet, utan det är den Internationella Dagen för förvärvsarbetande kvinnor.

Om det nu gör nàgon skillnad.

Mvh / Mats

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg