• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kvinnodagen (Och vi män då...?)

Re: Re: Ahh telegirl!!

FJS90/91; sa:
Neiru; sa:
Men jag förstår inte hela syftet med att försöka se ful ut, vara fin är väl ingen synd?? själv så rakar jag både pung och går på gym nån gång ibland...
LITE FÖR MYCKET INFORMATION!!!! (fel forum, du vill nog till http://www.smygis.com .. där delar man med sig av den typen av information)
Jaha, så var den här dagen förstörd. Rysningar och kalla kårar, det är vad den dan kommer att bestå av. Tror inte jag kommer kunna sova natten som kommer.

/Håkan

Re: Re: Re: Ahh telegirl!!

Håkan K; sa:
Jaha, så var den här dagen förstörd. Rysningar och kalla kårar, det är vad den dan kommer att bestå av. Tror inte jag kommer kunna sova natten som kommer.

/Håkan

äääsch.. det e inget du inte kan bota med ett ålagille å nårra hoff, ingen kommer att sladdra för din fru!!

Re: Ahh telegirl!!

Neiru; sa:
Och om man vill ha rakade ben beror väl på om man vill vara fin eller ful. Vill ni kvinnor gå omkring och se oaktraktiva ut så är det lugnt för min del. Men jag förstår inte hela syftet med att försöka se ful ut, vara fin är väl ingen synd?? själv så rakar jag både pung och går på gym nån gång ibland...

här finns fler som har en liknande böjelse...

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=16463

Kan vi inte börja med att få vår nationaldag till en helgdag. Helt otroligt att vi inte får fira detta vackra land. Dagen finns där men lik förbannat så är den inte betraktad god nog att göra till "helg".
Jag har tyvärr glömt hur många miljoner, eller var det miljarder som staten skulle förlora om det blev en röd dag.
Har också för mig att om den 6 skulle få bli en helgdag så var det på bekostnad av någon annan röd helg.
För min del så kan 1 maj försvinna, det är ändå förlegat

Har än så länge inga fasta åsikter kring de kristna. Det varierar lite från dag till dag, men angående första maj så är jag övertygad.

Okey. Kvinnor ska raka benen, för det är vackert. Men det är inte man själv som kommit fram till att det är vackert. Om jag levde på järnåldern skulle jag inte ha en aning om att jag var ful om jag inte rakade benen - alltså ligger det på intet sätt i vår natur att orakade ben inte skulle vara attraktiva.
Varför det anses vara vackert är för att media och marknaden bestämt att det är vackert, liksom alla andra ideal. Och de tjänar på att vissa saker anses vackra. Du ska alltid sträva efter att bli perfekt. Men du kommer aldrig att bli perfekt. Det är det all reklam går ut på. Om kvinnor hade samma ekonomiska möjligheter som män, och samma villkor på arbetsmarknaden skulle porr antagligen försvinna, liksom prostitution (eftersom det inte finns någon frivillig prostitution). Antagligen skulle inte kvinnor vara lika angelägna om att raka benen heller.

Att inte ha en röd 1:maj är juh ett rent skämt iallafall. Självklart ska man ha kvar en dag då arbetarna får sin röst hörd. Mot globala storföretag kommer de knappast höras nånannanstan. Att istället ha en röd nationaldag förstår jag inte alls vitsen med. Nationalism är aldrig bra, och därför behöver vi inte sträva mot det. Det rä väl ändådock viktigare med arbetstider, löner, och makten över sin egen verklighet, än firandet och hyllandet till ett land?!!

Förövrigt är många inlägg här hur blåsta som helst. Man behöver inte ta det seriöst. nej men visst, då kanske jag ska dra lite negerskämt för er, eller naziskämt kanske?! Lägg ner.

qourage; sa:
Förövrigt är många inlägg här hur blåsta som helst. Man behöver inte ta det seriöst. nej men visst, då kanske jag ska dra lite negerskämt för er, eller naziskämt kanske?! Lägg ner.

Släpp ut luften å tagga ner.. Kom inte å snacka om blåsta när du själv håller liv i en lyxkamp som handlar om att det skiljer 5000:- i lön på en manlig/ kvinnlig Chef.. På linan på Volvo så görs det inga skillnader i lön på män och kvinnor!! Så läng det finns människor som inte kan bilda fackföreningar eller uttrycka sina åsikter utan risk för att dödas eller att torteras i fängelse så känns hela kvinnorörelsen i väst som ett stort jävla skämt!!

Humanist - Javisst.... Feminist - ALDRIG!!

qourage; sa:
Okey. Kvinnor ska raka benen, för det är vackert. Men det är inte man själv som kommit fram till att det är vackert. Om jag levde på järnåldern skulle jag inte ha en aning om att jag var ful om jag inte rakade benen - alltså ligger det på intet sätt i vår natur att orakade ben inte skulle vara attraktiva.
Varför det anses vara vackert är för att media och marknaden bestämt att det är vackert, liksom alla andra ideal. Och de tjänar på att vissa saker anses vackra. Du ska alltid sträva efter att bli perfekt. Men du kommer aldrig att bli perfekt. Det är det all reklam går ut på. Om kvinnor hade samma ekonomiska möjligheter som män, och samma villkor på arbetsmarknaden skulle porr antagligen försvinna, liksom prostitution (eftersom det inte finns någon frivillig prostitution). Antagligen skulle inte kvinnor vara lika angelägna om att raka benen heller.

Att inte ha en röd 1:maj är juh ett rent skämt iallafall. Självklart ska man ha kvar en dag då arbetarna får sin röst hörd. Mot globala storföretag kommer de knappast höras nånannanstan. Att istället ha en röd nationaldag förstår jag inte alls vitsen med. Nationalism är aldrig bra, och därför behöver vi inte sträva mot det. Det rä väl ändådock viktigare med arbetstider, löner, och makten över sin egen verklighet, än firandet och hyllandet till ett land?!!

. Japp all olycka är skapad av mannen.

Självklart är det vårt fel att Ni rakar benen.

Självklart är det vårt fel att kvinnor köper smink

Självklart är det vårt fel att en kvinna väljer prostitution

Självklart finns det inga kvinnor som ser/ gillar porr

Antar att de flesta förstår min ironi..

Att skylla allt ont på någon annan är väldigt lätt och praktiskt eftersom jag då slipper göra ett egna val, eftersom allt fel beror på någon annans agerande..

Jag anser att 1 Maj är förlegat eftersom det klassysystem som skapade denna röda dag har försvunnit.
De fattige arbetaren vid bandet har det förbannat bra.

Vill man demonstrera är det bara att ansöka om tillstånd, att stå och gapa på 1 Maj om klasskamp och sjunga internationalen var aktuellt på 30-talet.

Det som försvunnit är enligt mig Nationalismen, stolthets känslan för detta vackra land. Att skämmas för att hissa flaggan eller sjunga Nationalsången ska ingen behöva göra. Att som på 90-talet överhuvudtaget överväga att inte sjunga "Du gamla du fria" på en skolavslutning för att det skulle kunna tolkas som rasism är en stor anledning till att svensken måste börja bli patriot.

Som avslutning ser jag ingen som helst koppling mellan att som jag vara Nationalist och patriot till att vara Nazist och Rasist.

Jan
Nationalist och Patriot
För Sverige som Nation

bash; sa:
Jag anser att 1 Maj är förlegat eftersom det klassysystem som skapade denna röda dag har försvunnit. De fattige arbetaren vid bandet har det förbannat bra.

ööööhh... men nu e du väl ute och trampar? det är väl så att klassystemet är mer aktuellt nu än på länge när många inte längre har råd med tandvård, långtidsjukskrivningarna ökar för att företagen manglar ihjäl sina anställda(på alla nivåer)....

FJS90/91; sa:
bash; sa:
Jag anser att 1 Maj är förlegat eftersom det klassysystem som skapade denna röda dag har försvunnit. De fattige arbetaren vid bandet har det förbannat bra.

ööööhh... men nu e du väl ute och trampar? det är väl så att klassystemet är mer aktuellt nu än på länge när många inte längre har råd med tandvård, långtidsjukskrivningarna ökar för att företagen manglar ihjäl sina anställda(på alla nivåer)....

Ok det var kanske att ta i, I was caought by the moment.
De gånger jag bevittnat debatter och följt ett tåg så har de som gapat högst och synts mest det relativt bra.
Hamnade i en debatt men en ung KPML'R'are som, körde med en hel del anarkistretorik.
Allt var kapitalets och borgarnas fel, arbetaren hade det svårt.
Min mamma som också var med vid detta tillfälle frågade personen vad han arbetade med.
Ehhh sa han, är mitt emellan två jobb just nu, arbetar assistent på ett grupp boende ibland..
Vad bra sa min mamma, då kan du ju anmäla dig via AMS till att gå utbildning för att komma in i vården, kanske som sjuksköterska som jag..
Vi behöver folk förklarade hon, vi arbetar i princip på knäna..

R' aren tystnade, tänkte och blev sen förbannad.
Han skällde ut morsan och förklarade att han inte hade tid och hon inte skulle lägga sig i hans liv.

Jag är väl medveten om att det förekommer vårdköer, långtidssjukskrivningar, och att många företag stressar ihjäl sina anställda.

Lösningen på det problemet anser jag inte går via 1 maj, då de som säger sig företräda arbetaren som Persson och Schyman (då hon fortfarande var med i vänstern) står och sjunger upp till kamp.
Personligen så anser jag att problemet måste lösas av individen, då gruppen inte lyckas.

Är arbetsbördan för stor måste jag säga ifrån, på 1 maj dränks alla röster och all vill få sin röst igenom.

Går sjuksköterskor, väktare, utarbetade IT-männiksor vilka det nu må vara, ut en annan dag en 1 maj så får de 10 ggr mer uppmärksamhet.

bash; sa:
Lösningen på det problemet anser jag inte går via 1 maj, då de som säger sig företräda arbetaren som Persson och Schyman (då hon fortfarande var med i vänstern) står och sjunger upp till kamp.
Personligen så anser jag att problemet måste lösas av individen, då gruppen inte lyckas.

Är arbetsbördan för stor måste jag säga ifrån, på 1 maj dränks alla röster och all vill få sin röst igenom.

Går sjuksköterskor, väktare, utarbetade IT-männiksor vilka det nu må vara, ut en annan dag en 1 maj så får de 10 ggr mer uppmärksamhet.

Jag håller med dig om att 1 Maj inte är lösningen på problemen, jag vet inte ens om våra folkvalda är lösningen... Det man kan önska är att 1 Maj kan mana till eftertanke hos envar precis som Internationella kvinnodagen(trots att jag inte gillar den lyxkampen).. (Jag har jobb)

;)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg