Jag är 23 år och ska söka till lumpen våren 2009. Anledningen till att jag väntar är för att jag behöver träna upp en hel del innan jag söker. Jag är 1,67 lång och väger idag 45 Kg och då förstår ni säkert varför jag behöver så lång tid till träningen. Jag behöver träna upp både kondition och styrka då jag är rökare så lite extra på konditionen. Jag har funderat på många olika inriktningar jag vill köra som är land annat skyttesoldat, skyttesoldat stridsfordon, Spaningssoldat och sedan har flera sagt till mig att försöka satsa på jägarsoldat. Jägarsoldat vet jag kräver extremt mycket både psykiskt och fysiskt och även om jag kanske inte vill välja den inriktningen sen efter mönstringen så tänkte jag i alla fall satsa på att träna som om jag skulle söka till jägarsoldat för att träna så bra som möjligt och sätta ribban lite högre än vad jag kanske egentligen borde.
Nu behöver jag då hjälp med träningen. Vart ska jag börja? Kondition eller styrka? Hur ofta ska en så pass otränad person som mig träna i början? Vissa säger det är bra att träna kondition med ryggsäck med lite tyngd i medans andra har sagt att det är inte alls bra utan man ska köra med vikter i vrister och handleder?
Lite tips hade verkligen varit super då jag tänkte försöka komma igång nu i nästa vecka!
Nu behöver jag då hjälp med träningen. Vart ska jag börja? Kondition eller styrka? Hur ofta ska en så pass otränad person som mig träna i början? Vissa säger det är bra att träna kondition med ryggsäck med lite tyngd i medans andra har sagt att det är inte alls bra utan man ska köra med vikter i vrister och handleder?
Lite tips hade verkligen varit super då jag tänkte försöka komma igång nu i nästa vecka!