Nu vet jag inte vilka problem du har med fötterna, men ett tips är att skaffa tre olika skor.
Ett par hårda, ett par "normala" och ett par mjuka.
Jag köpte dessa för att härda fötterna, en till två gånger per vecka och ett par Hokas som var mjuka.
Mängträningen gjorde jag med normala och när jag vilade fötterna så använder jag hokas.
Ett tips på träning i terräng som stärker.
Angående maten, jag skickade fyra lådor eftersom jag bestämde mig att sluta med vanliga torrpåsar.
Det kostade för mycket och jag fick inte tillräckligt med energi. Orkar inte fixa med vatten vid varje måltid.
Jag har svårt med att äta mer än 3500-3700kcal per dag (700-800g/dag) när jag vandrar och jag undviker godis.
Därför satte jag ihop en meny där jag åt under hela dagen. Fungerade extremt bra för mig.
Till nästa vandring kommer jag att lägga till mer kolhydrater efter 17:00 för att hålla mig piggare mot slutet av dagen. Då kanske jag kompletterar med ytterligare bars eller liknande.
- frukost, egen blandning med nötter,fröer och lite annat gott + mjölkpulver
- vätskeersättning
- mellanmål, olika nötter 100g, mix från lidl var godast. åt medan jag vandrade
- lunch, olika typer av bars för att kunna äta medan jag går eller om det är dåligt väder
- mellanmål, olika nötter 100g
- middag, olika rätter med mycket fett. Korv, ost, majonäs, tacobröd, bulgur, tonfisk, olivolja osv
- mindre mellanmål, bar, varmakoppen eller liknande.
- vätskeersättning innan läggdags
Skapade en mindre "festpåse" i varje låda så att jag kan äta den dagen jag plockar ut den.
Inte fel med ÖL och annat gott som man inte orkar att bära med sig.![]()
Vätskeersättning har jag aldrig riktigt förstått då det i princip är bara salt & socker.
Jag kör med salta jordnötter blandat med med tex russin som mellanmålspåsar, voila, vätskeersättning.
Sedan är jag svag för chokladkakor, jag tror jag fick i mig över 2kg på hela turen