Aggressiva krönikörer och supportande debattörer
Jag tror att det ganska så naturligt sker "uppgraderingar" i folks friluftsutrustningar. Det som används flitigt, slits också ut och behöver bytas till nytt.
Då jag själv måste räknas till de lite äldre på forumet så har jag också några utrustningsdetaljer av äldre datum, blandat med väldigt mycket nytt. Jag är absolut inte främmande för att byta de äldre (eller nyare) sakerna när de inte längre håller måttet. Som någon tidigare skrev i tråden: varför göra sig av med utrustning man är nöjd med
Lars
...............göre sig ej besvär! Dessa åsiktsyttringar speglar bara deras fördomar! Det är löjligt att tro att deras åsikter ska få folk att genast köpa ny utrustning! Snacka om att ha höga tankar om sig själva!Vill bara tipsa om gästkrönikan i senaste Utemagasinet (nr 7, 2007) där Jörgen Lindqvist klockrent sågar gamla prylar (och de som envisas med att använda dessa).
Hoppas den publiceras på webben så att jag kan visa den för utvalda personer (ett gäng Åsa Nissar).
Jag tror att det ganska så naturligt sker "uppgraderingar" i folks friluftsutrustningar. Det som används flitigt, slits också ut och behöver bytas till nytt.
Då jag själv måste räknas till de lite äldre på forumet så har jag också några utrustningsdetaljer av äldre datum, blandat med väldigt mycket nytt. Jag är absolut inte främmande för att byta de äldre (eller nyare) sakerna när de inte längre håller måttet. Som någon tidigare skrev i tråden: varför göra sig av med utrustning man är nöjd med
Lars