Tror inte det är risk för alltför klent bärsystem. Helium 40 har rekommenderad packvikt på 15 kg, och du har (förhoppningsvis) långtifrån så mycket med dig på din korta tur.
Liggunderlag är ju skrymmande och tält svårpackat (och praktiskt att ha utanpå). Regnkläder är också praktiskt att ha lättåtkomliga, kanske i en av sidfickorna eller direkt under topplocket. Men jag förstår egentligen inte varför du också skulle behöva ha sovsäcken utanpå huvudfacket? Det som återstår är väl i princip bara kök, mat, något ombytes/sovplagg och lite småprylar typ sjukvård/lagning. Och det är ju inte mycket mat du behöver.
Ryggsäcken verkar inte ha någon ficka baktill, men gott om fästen - pröva att trä en gummicord så det blir en "snörning" för något lätt, t ex vikt (se nedan) liggunderlag, regnkläder e.d.
Bara som jämförelse, så packar jag själv en 45-literssäck med allt inkl. mat och bränsle för en 10-14 dagars ensam fjällvandring. Då har jag tältet i en sidoficka och sovsäcken med sov/ombyteskläder längst ner i ryggsäckens huvudfack - som i övrigt helt fylls med mat/kök, detta är den absolut största delen som kräver eftertanke när maten planeras och förpackas; men den minskar ju i snabb takt.
Liggunderlaget (8 mm Multimat) har jag vikt (vik i lämpliga delar, lägg under en planka/skiva, ställ en tung möbel ovanpå över natten) och fäst platt utanpå ryggsäckens baksida, regnkläderna och alla småprylar finns i diverse utanpåfickor.
Sovsäck är viktigast av allt att hålla torr, och det är svårare när den packas utanpå. Om du nu inte har en jättelik syntetsovsäck som verkligen inte går in, så skulle jag alltså rekommendera dig att försöka stuva ner den längst ner i ryggsäckens huvudfack, gärna ihop med övriga natt/lägerkläder. Fortfarande i en riktigt vattentät påse! Avklippt svart sopsäck + vanlig påsklämma funkar hur bra som helst
.