Mina pinnskrällen vägde 178 gram exkl reservdelen. Så jag borde alltså spara hela 95 gram + att reservdelen på ca 30 gram halveras, så 110 gram! Hehe..
// Jocke
// Jocke
Hur såg brottytan ut? Splittrat så det inte hade gått att reparera med en stånghylsa?janstj; sa:.....
Har testat kolfiber till Nallo 2 GT från Fibraplex.
Klarade 15 minuter, sedan gick kolfiberstängen av. Tältet uppsatt hemma i trädgården vid vindstilla väder. Väntar på ersättningsstång från Fibraplex för att fortsätta testet. Tveksamt om jag provar till fjälls.
/Janne
Raskesven; sa:Hur såg brottytan ut? Splittrat så det inte hade gått att reparera med en stånghylsa?janstj; sa:.....
Har testat kolfiber till Nallo 2 GT från Fibraplex.
Klarade 15 minuter, sedan gick kolfiberstängen av. Tältet uppsatt hemma i trädgården vid vindstilla väder. Väntar på ersättningsstång från Fibraplex för att fortsätta testet. Tveksamt om jag provar till fjälls.
/Janne
Raskesven
carl_; sa:Hur är förresten kolfiber jämfört med aluminium när det gäller hållfasthet och påfrestningar? Får man "stickor" av kolfiber lika som man kan få av glasfiber?
b_luthman; sa:meh, istället för att slänga pengar på att spara något hekto hä roch där, slän gin ett par styrkepass varje vecka så kan ni bära ett par kilo extra istället=)
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Kolfiber? | Bo och sova | 3 | ||
Nitro lite och kolfiber | Bo och sova | 2 | ||
Tältpinnar i kolfiber? | Bo och sova | 5 |