Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Köpa sig sinnesfrid med utsläppsrättigheter.
- Trådstartare sweden_faltboot
- Start datum
Stadan; sa:Du menar detta citat från Hitchens om Irving: David Irving is not just a Fascist historian. He is also a great historian of Fascism.
Hörru Stadan, har du nyttjat en så suspekt sajt som stormfront för att ta reda på vad Christopher Hitchens en gång för länge sedan tyckte om Irving? Ska vi begränsa oss till den sajten så är det som Hitchens säger i andra länken nedan både aktuellare och intressantare - om du frågar mig.
http://www.stormfront.org/solargeneral/library/www.fpp.co.uk/StMartinsPress/Hitchens0696.html
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php/imprisonment-irving-disgrace-hitchens-280475.html
Själv tar jag del av aktuell utländsk debatt via bland annat sajterna nedan - stormfront har jag inte övervägt att ha som bokmärke.
http://www.aldaily.com/
http://www.signandsight.com/
http://www.hitchensweb.com/
Ja utsläppsrätterna känns lite som ett (lukerativt) slag i luften från naturskyddsföreningen.
Hur kommer det sig att detta Heliskiing företag inte måste köpa utsläppsrätter för sin verksamhet? Men det gör dom ju å andra sidan redan med skatterna som är på bränsle av PRECIS den anledningen. Det är väl inte pengar till naturskyddsföreningen som kommer minksa utsläppen direkt. Utan direkta trendbrott i människors liv.
Folk skyller på företagen som släpper ut så mycket, men varför finns dessa företag egentligen? För att deras produkter köps av konsumenter i ett led eller ett annat.
Tänk om folk istället skulle sluta köpa milj-o-vänliga produkter, istället för att skrika på företagen att bättra sig och sen köpa skiten ändå.
Sluta köra bil, sluta flyg flygplan, sluta ät kött är ju nåntig man kan sikta på för att förättra miljön.
Är det inte sent att börja tänka långsiktigt?
Jag är för övrigt av den idén att etanolbilar är lika miljöovänliga som bensinbilar, om nån vill ha den diskussionen
Hur kommer det sig att detta Heliskiing företag inte måste köpa utsläppsrätter för sin verksamhet? Men det gör dom ju å andra sidan redan med skatterna som är på bränsle av PRECIS den anledningen. Det är väl inte pengar till naturskyddsföreningen som kommer minksa utsläppen direkt. Utan direkta trendbrott i människors liv.
Folk skyller på företagen som släpper ut så mycket, men varför finns dessa företag egentligen? För att deras produkter köps av konsumenter i ett led eller ett annat.
Tänk om folk istället skulle sluta köpa milj-o-vänliga produkter, istället för att skrika på företagen att bättra sig och sen köpa skiten ändå.
Sluta köra bil, sluta flyg flygplan, sluta ät kött är ju nåntig man kan sikta på för att förättra miljön.
Är det inte sent att börja tänka långsiktigt?
Jag är för övrigt av den idén att etanolbilar är lika miljöovänliga som bensinbilar, om nån vill ha den diskussionen
lleberg; sa:Hur kommer det sig att detta Heliskiing företag inte måste köpa utsläppsrätter för sin verksamhet?
Jag är för övrigt av den idén att etanolbilar är lika miljöovänliga som bensinbilar, om nån vill ha den diskussionen
För att Heliskiing inte omfattas av lagen (2004:1199) om handel med utsläppsrätter. Där omfattas endast anläggningar av en viss storlek (map på koldioxidutsläpp) och/eller viss typ av verksamhet.
Tanken med utsläppsrätter när det bedrivs full ut 2008 är att kvoteringen via EU leder till att dessa stora utsläppkällor "tvingas" till investeringar för att minska utsläppen av CO2.
SNF tanke med försäljningen av utsläppsrätter är att man vill nagga i kanten av vad de får släppa ut redan nu, även om det sannolikt har mkt liten effekt i nuläget pga generös kvotering från EU. Förhoppningsvis blir det andra bullar efter 2008.
Vad gäller brandfacklan om bilar är jag böjd hålla med
Ordet miljövänlig är ett ganska misshandlat ord i dessa tider, precis som ekologisk och uthållig kan man tycka...
J
Det är ingen skatt på flygbränsle
Nu är det ingen skatt på flygbränsle, om jag förstått det hela rätt. Jag pratade för några år sedan med en flygvapenpilot, som också flyger privat på sin fritid för nöjets skull. Då, för 3-4 år sedan kostade flygbränslet ca 3 SEK/liter om man köpte mycket (som SAS) och lite mer kanske 4 SEK/liter om man köpte lite (flygklubben).
Googlar man lite så framgår det jag nog fattat det hela rätt
http://di.se/Nyheter/?O=Index&page=/Avdelningar/TelegramShow.aspx?nopopup=1&dreTN=251294
http://www.luftfartsstyrelsen.se/up...ttedir_uppdrag2004_rapport_041223_slutlig.pdf
Per
lleberg; sa:Ja utsläppsrätterna känns lite som ett (lukerativt) slag i luften från naturskyddsföreningen.
Hur kommer det sig att detta Heliskiing företag inte måste köpa utsläppsrätter för sin verksamhet? Men det gör dom ju å andra sidan redan med skatterna som är på bränsle av PRECIS den anledningen. Det är väl inte pengar till naturskyddsföreningen som kommer minksa utsläppen direkt. Utan direkta trendbrott i människors liv.
Nu är det ingen skatt på flygbränsle, om jag förstått det hela rätt. Jag pratade för några år sedan med en flygvapenpilot, som också flyger privat på sin fritid för nöjets skull. Då, för 3-4 år sedan kostade flygbränslet ca 3 SEK/liter om man köpte mycket (som SAS) och lite mer kanske 4 SEK/liter om man köpte lite (flygklubben).
Googlar man lite så framgår det jag nog fattat det hela rätt
http://di.se/Nyheter/?O=Index&page=/Avdelningar/TelegramShow.aspx?nopopup=1&dreTN=251294
http://www.luftfartsstyrelsen.se/up...ttedir_uppdrag2004_rapport_041223_slutlig.pdf
Per
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1063&a=616262
Naturskyddsföreningen har tydligen konkurrens inom utsläppsbranschen. Betalar man till Climate Care för en "koldioxidkredit" går 40 % till administration. Resten används bl.a. till att hålla vindkraftbranschen under armarna. Världen är full av lättlurade människor.
Verkar som om en långresa med flyg till Thailand ger lika stora utsläpp av koldioxid per resande som jag själv åstadkommer under ett helt års bilkörning (1600 mil). Intressant!
Naturskyddsföreningen har tydligen konkurrens inom utsläppsbranschen. Betalar man till Climate Care för en "koldioxidkredit" går 40 % till administration. Resten används bl.a. till att hålla vindkraftbranschen under armarna. Världen är full av lättlurade människor.
Verkar som om en långresa med flyg till Thailand ger lika stora utsläpp av koldioxid per resande som jag själv åstadkommer under ett helt års bilkörning (1600 mil). Intressant!
gundj; sa:... mellpat tycker det är ok att utrota judarna och vargarna, vad kommer härnäst, oliktänkande pâ olika forum?
Vad mig anbelangar kan Djerfen få påstå vilka riskabla saker som helst. Bara jag får göra det samma - jag är bättre på det ...
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg