Knäskydd?

Motocrossbenskydd.

Har sett folk använda motocrossbenskydd.

Verkar vara praktiskt, då de skyddar även mellan knät och pjäxkanten.
Dessutom är de både lätta och gjorda för att användas under byxor.
Dock är det lite pyssligt att skära till dem i rätt längd.

Priset ligger någonstans runt 250:-

Guest

Gäst
Billigt o bra!

Jag använder inlines-skydd med hård plastkåpa och det funkar perfekt. De är dessutom billiga, tror jag köpte mina för 175 kr. Jag förstår inte varför så många förordar handbollsskydd och andra mjuka varianter.
Hade / PP

Varför mjuka knäskydd?

Varför mjuka knäskydd? -För att man kan ha dem innanför skalbyxorna: mycket smidigare så. Själv så kör jag med volleybollskydd - funkar alldeles utmärkt.
Mitt enda problem är alla hål på byxorna efter stålkanterna, men de är väl svåra att undvika - det är bara att tejpa ihop och se glad ut :)

/Jott

det ...

...är väl ingen som har knäskydden utanpå byxan? det låter som ett bra sätt att samla på sig snö innanför knäskydden.

Vollyboll knäskydd!!!

Hejsan!

Jag läste en bunt av era inlägg och jag kör det optimala, ett vollyboll knäskydd det funkar väldigt bra det håller värmen och man har det under skalbyxan.

Jag har ännu inte haft genomslag men jag tror att det nästa är omöjligt med de jag kör med. De har några år på nacken men heter Trace.

Dom funkar då man kör med flecce shorts och knäskydd och skal byxor i några minus. Blir det kallare så fårman pälsa på sig med understället oxå, men det funkar det med.

// Johan

Nötning

Kollade på insidan av mina Fimbul byxor och nog fan hade kardborren på mina inlinesskydd (Bauer typ strumpa + två elastiska remmar med kardborre) nött lite på fodret på byxorna. Modifierade lite och sprättade bort dem och det fungerar ändå! Och nu nöter de inte längre...

Hårda knäskydd rekommenderas

Jag hade Skyllemarks skridsko skydd innan. Nu har jag LifeLinks (köpta i Canada). Skyllemarks tror jag ligger under 200 spänn.

Jag tycker definitivt att det skall finnas hårdplast ytterst. Åker du off-pist som kommer du för eller senare att dra i någor och då är det en sten eller en trädrot.

Själv drog jag i en sten i La Grave förra året. Skar upp skalbyxans (Patagonia Nitro byxa) knäförstärkning och in genom fodret och lämnade ett 3 cm snitt. I plasten blev en juste repa.

Utan plast hade knäskålen varit i två delar. Nu blev jag bara svettig.

Knäskydd med plast är absolut inte i vägen under skidbyxorna.

David - Utsidan

Silvertejp

Tipset jag fick av tjejen på Gore Center var att tejpa hårda kanter och sträva ytor på knäskydden med silvertejp. Det verkar fungera ganska bra.

Jag har också ett snyggt hack i hårdplatsen och jag vill inte veta hur det hade gått utan skydd. Jag måste sluta bromsa med knäna. :)

Patagonia förresten...Mina tog slut efter två veckor med två stora revor på vardera knät och sargad laminering både runt pjäxorna och knäna. Tanten på Hantverkargatan sa att de höll för "vanlig" telis-åkning. Eh...? Jag lämnade tillbaka och skaffade ett par stålbyxor istället. Heja Norge!

/Björn

knäskydd...

Alla kör vi med olika skydd, det enda vi vill ha är att de skyddar mot slag och stötar vid ev kracher samt från stenar o dyl vid svepande svängar i hög fart.

Jag kör med inlinesskydd för 100kr....
De fungerar utmärkt och är varma och goa. Har kört med dem i 3 år.... Ett mjukt skydd kommer att slå igenom om du smäller på på riktigt, det vill jag lova detta oavsett vad andra säger.

Okey det finns säkert special skydd för just telisar. men varför fixa dessa. Du kan ju lägga de överblivna pengarna på ett ryggskydd alt en hjälm i stället.

Hjälm är bra för telisåkare som satsar offpist och ibland hamnar med huvet under snön.

/ekke

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j0hannez panik: skyddköp: knäskydd Telemark 13

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg