?? Du tror inte på att klimatförändringen delvis beror på människan !? Hur påverkar det dig i ditt liv. Du verkar ju ändå vara en miljövän...
När det gäller oljan och plaster rår jag inte på att påverka mer än mina val som konsument.
Visst reducera hur mycket som helst, men hur.
Tror makten att vi påverkar klimatet så kommer nya alternativ till oljan.
Tror makten som du kommer vi att bränna olja tills den tar slut så då är det endast tillgången som styr när alternativen kommer.
Här kommer min fråga till er som tror att allt om klimatpåverkan är en bluff, hur vågar ni chansa på att ni har rätt med de följder som kommer om ni har fel.
I min lilla omröstning så ligger ju de som tror att det inte finns någon påverkan från oss (människan) inte långt efter de som tror att vi ställt till det.
Om det ser lika dant ut i makten korridorer kommer det inte att bli mycket gör för miljön de närmaste år, det skrämmer mig en del.
Alltså,,,, hur tydligt måste jag skriva för att du ska förstå och inte misstolka allt jag säger? Det finns iofs ett ordspråk som säger…
Det finns lika många tolkningar som läsare…
Det påverkar mig på det sättet att jag inte skräpar ner min omgivning… Men det betyder inte att jag tror på mänskliga faktorer av höjd temperatur… Jag har till och med påvisat att jag tror på höjda temperaturer men att det har en naturlig förklaring…
S
O
L
E
N
Men som sagt,,,, det är bara en TRO och inget annat som har uppstått av div information som jag finner mer tillförlitlig än den massinformation som bär likheter med propaganda = massmedia…
Det är inte så svårt att förstå när man förstår hur propaganda (PR) uppstod och dess syfte från första början… även där har jag delat med mig av information som du helt sonica förkastar utan att ta dig en närmare titt på det… På liknande sätt förkastar du, eller misstolkar det jag försöker föra fram…
Om du sorterar efter vad du konsumerar så tycker jag det är jätte bra, det gör jag också,,, men jag är samtidigt glad för att vara medveten om alternativen,,, och när jag bevisligen ser att alternativ sällan eller aldrig uppmärksammas där ute så anser jag det vara min uppgift att sprida information som är viktig att betänka,,, sen vad du som individ gör med den informationen är inte min ensak. Bara du själv som vet..
Som sagt, jag tror inte att själva värmen är en bluff… och jag chansar inte på någonting,,, jag lever som sagt med miljön i åtanke när jag lever där ute… Och återigen,,, om nu den mänskliga faktorn i klimatet har en avgörande roll så har du fortfarande inte svarat på de alternativ som jag pressenterar… som skulle kunna utrota oljeindustrin och det som massmedia propagerar om = Utsläpp… Förstår du inte att ifall du personligen tror på hölda temperaturer genom utsläpp så är industrihampa något som du borde informera andra om, förstår du, det är så vi kan vakna och förändra det hela, tillsammans… För nu är det bevisligen så att industrihampa är ett av de bästa alternativen… om du bara orkar och verkligen vill veta dvs… Det är inte meningen att du ska tro på den informationen som jag delar med mig av, det är din ensak att kolla upp… Eller hur?
Och vadå,,, tror makten som jag? Vad är det du inte förstå i min spridning av miljövänliga alternativ... vad är det du inte förstår när jag säger:
Utrota oljeindustrin...
Vad är det du inte förstår när jag säger att man ska skippa tankar om profit när det gäller miljön?
Vad är problemet?
En annan sak du borde titta närmare på är just hur makt fungerar...