Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag och min son på 8 letar efter bra klätter ställen i området runt Kristinehamn, Karlstad och Örebro. Gärna innomhus klättring och också utomhus om det finns bra ställen det inte är svårt att sätta upp topprep
Jag kan rekommendera Sveafallen i Degerfors. Lätt att komma till, flera enkla leder och enkelt att sätta topprep med ett ordentligt statiskt rep? Har själv klättrat med mina barn där.
Vill du vara inomhus så har Karlstad klätterklubb en vägg i Tingvallahallarna... http://www3.idrottonline.se/KarlstadsKK-Klattring/
Pris/öppettider/bemanning? Icke en susning men jag har för mig att i alla fall Tingvallahallarna har bra öppettider på vintersäsongen i alla fall.
Sveafallen i Degerfors erbjuder fin-fin klättring med goda möjligheter att bygga ankare på toppen med lite statiskt rep. Stor variation i grader men jag är säker på att din 8a åring skulle uppskatta "Rutschkanan"
Vintertid är vi ett gäng som klättrar i Hacklehemshallen 1 gång per vecka i Friluftsfrämjandets regi. Det är sommaruppehåll nu men till hösten drar det igång igen. Är du intresserad av att vara med maila klattring.ff(at)gmail.org för mer information.