Vilka DMM-kilar är det som du menar sätter sig lite för bra?
Nya Wallnuts är en helt annan kil än gamla wallnuts. Peenuts och alloy offset är oxo helt egna designer.
Jag har själv nya versionen av wallnuts och den tycker jag mkt bra om, kompisen har ett set med gamla vesionen som kan va en hel del kärvare att handskas med som andreman. Jag har (oxo) ett set med kongkilar, och de kärvar en del mer än nya wallnuts, men mindre än gamla wallnuts. Jag tycker även att mitt set med nya wallnuts är den jag har lättast att hitta placeringar med utav alla kilar jag klättrat lite mer regelbundet, möjligen skulle jag gilla metolius curvenuts ännu bättre, men den har jag bara kännt lite kort på som andreman. Kongs kilar tycker jag är hyggligt bra i mellanstorlekarna, De största och de minsta upplever jag av ngn anledning inte fullt så lätta att placera. Sedan ingår det några kilar som är betydligt mindre i mitt kong-set än i mitt wallnuts-set och det är ju föralldel bra ibland.
Mina intryck är bara sumariska sammanfattningar av hur jag uppfattar dom, på olika klippor o leder funkar olika kilar ilka bra. Som ni säkert håller med om.
/Jörgen