1.Ta kontakt med Sporthaus som importerar Meindl så tror jag inte att det är några som helst problem med att byta sulan. Självklart kan vägsaltet ställa till problem men fråga kostar inget och nämn i så fall att den lokala skomakaren sagt att det inte går. Dessutom kan det tänkas att de gör det för ett lågt eller inget pris alls med tanke på hur nya kängorna är.
I ett utbrott av frustration i kombination med en stor tilltro till min skomakare så slängde jag kängorna!
Det såg väldigt kört ut för dem, sulan under det som lossnat var liksom porös och sönderfrätt.
Skorna var förvisson inte nyinköpta, de hade legat helt oanvända i en garderob i 10 år först hemma,så jag kunde ändå inte riktigt gått tillbaka till Meindel med dem..Man borde kanske gjort det ädå, men som sagt, dom åkte i tunnan direkt. De var dock fantastiskt sköna och min som älskade dem.
Var det Meindl Island? Dom har nämligen haft problem med sina sulor att dom bara smular sönder. Detta har Meindl nu sett till att rätta till hos tidigare kunder och även ägare med utgången garanti får hjälp med sina skor.
Kebnekaise i augusti - min första fjällvandring
- Trådstartare espirituosa
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hur tillförlitliga är de olika vädertjänsterna gällande snödjup?
- Börjat av KevinG
- Svar: 2
-
-
Alternativ rutt Kebnekaise-Nikkaluokta via Tarfala mot Cievrralahku
- Börjat av Tompaa
- Svar: 4
-
-
-
-
-