Karhu 7tm

E?

Nu var det ju inte SuperLoop-stavningen jag menade....mEn dEt kanske inte framgick...ähhh, jag bara busar lite med dig.

Kul att du gillar SuperLoop, skulle vara skoj att få se och pröva både dem och HammerHeads i "verkliga" livet, eller IRL som det brukar heta på nätet....

/Anders B

Filmtajm!

Finns nu lite film om Karhu 7tm.
http://telemarktips.com/FirstLook.html hittar man filmer i olika storlekar, har man fet/snabb uppkoppling rekommenderar jag filmen på 43 Mb.

Det är BEKLAGLIGT att det inte finns nån svensk importör av denna bindning, men som tur är så finns ju Telemark-Pyrenees (http://www.telemark-pyrenees.com/e_index.htm), bara synd att man inte kan få känna 7tm innan man köper dem....

/Anders B

m7 på twin tip

Har nån testat utlösningsbindningar typ m7 på hopp och lekskidor, funkar det eller skall man köra något så foten sitter fast ordentligt, det kan ju göra ont om man tappar skidan efter en frontflip...

Sitter fast?

Kolla på filmerna på Telemarktips.com, Mitch får rycka ganska ordentligt i bindningarna, sen så går det ju även att "skruva åt" dem.

Fast å andra sidan så är ju 7tm inte "fälttestad" ännu...

/Anders B

Yksi,kaksi, kolme..

tror jag att jag vet vad det betyder men de är å andra sidan allt jag kan på finska, å deras site är ju just på finska...synd att det inte fanns några bilder.

Vet du vad de kommer att ha för pris på Karhu 7tm, och om de levererar till Sverige?

/Anders B (eller kanske Antti på finska?)

Pris i Finland & lite översättning

Hej, priset är 200 euro. Du kan beställa brochyren via internet och troligen grejer också. Några termer:

tilaa = beställ (klicka här så kommer du vidare)
nimi = namn
katuosoite = gatuadress
postitoimipaikka = postort
postinumero = postnummer
puhelinnumero = tel nr
sähköpostiosoite = e-post
lisätietoja = meddelande

Att skriva på svenska borde vara ingen problem, alla måste ju studera svenska åtminstone några år i skolan här i Finland.

Finland eller Frankrike...

...är de alternativ som verkar vara aktuellt för oss svenskar om vi vill ha ett par 7tm.

I mitt fall så blir det nog Frankrike och http://www.telemark-pyrenees.com
(de ska ha ca 2100 SEK för bindningar och 10mm-plattor inklusive frakt, när de nu får hem dem...)

som blir leverantör, OM jag nu köper dessa...det var ju det här med fälttest och eventuella "barnsjukdomar".

/Anders B

Recension

Nu finns en 7tm recension på http://www.telemarktips.com

Jag hade tänkt invänta recensionen innan jag beställde mina nya bindningar. Men jag kunde inte hålla mig, så jag beställde ett par förra veckan. Enligt recensionen verkar min iver inte resultera i ett dåligt köp.

Tiden får utvisa!

Jag beställde från Tyskland och enligt uppgift ska de vara på väg.... Vi sörlänningar får väl hålla till godo med att "kjela" med vår utrustning ett tag till :(

Jo...

har åxå redan beställt, fast från Frankrike (Telemark-Pyrenees).

Mitch & Co på Telemarktips.com gillade 7tm, och det brukar vanligtvis vara ett väldigt bra tecken.

Fick förresten bilder på Häl-lyftarna förra veckan, de såg bra ut.

Får hoppas att de förmodade snart färdigutvecklade bromsarna, är lika bra åxå, ska bli skönt att slippa fångremmarna.

Får hoppas att de kommer innan helgen, ska till Dundret nu på Lördag...för tredje gången denna säsong :)

(bara fördelar med att bo i Norrbotten eller hur, Klas?)

/Anders B

Hej!
7tm finns pa Sport Check för 249 DM (ca 1250 kr) att beställa om nagon är intresserad. Vet ej vad frakten gar pa dock...

/stefan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sladdis Var köpa Karhu? Telemark 10
mattias_berglund Karhu Jak Telemark 5
johanl Karhu 10th Mountain Tour?? Telemark 2
John_T Vem säljer 7tm Tour2 Telemark 2
thureb 7TM med stepin Telemark 2
conntfrt Vart får man tag i 7tm bindningen? Telemark 3
Erikk 7tm-bindningar i Göteborg Telemark 2
johnwiklund Var köpa 7tm? Telemark 12
OlaOrädd Hellraisers på 7tm? Telemark 18
StoffE salger mina 7tm Telemark 1
thober Förhöjningsplattor till 7Tm Telemark 1
Elmfeldt ny bindning - 7tm Telemark 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg