Karhu 7tm

Jag tycker andra borde ta efter vi lule-bor, det är ju en grymt bra bindning...

Jag skickade ett mail till telemark-bibel ang. den där varningstexten. Dom skickar en extra tensionstrap till mig - gratis. Det är ju bra att ha i reserv. Dom sa också att bara 3% har haft problem med bindningen.

Jag...

kontaktade tillverkarna (telemarking.de) och frågade om jag kunde få ett par Tensions Straps (nej, de gamla har inte gått sönder men jag vill ha i reserv utifall att...).

Japp inga problem, de skickade ett par med flyget, gratis!

Snacka om bra service, att det inte finns återfösäljare i Sverige verkar faktiskt inte spela nån roll. Det funkar ju hur bra som helst att kommunicera direkt med tillverkarna!

/Anders B

Det...

verkar som om clas_linnman (och Goitchel Sport i Val Torence) har helt rätt tyvärr! :( (kolla tidigare i denna tråd)

BÅDA mina Tension Straps gick sönder nu i helgen då jag var och åkte härlig Pudersnö på Dundret. Den första pajjade på fredag kväll när jag skulle ned för en liten skogslöpa (inte skoj att "simma" tillbaka till civilisationen). Den andra pajjade på söndag morgon då jag trillade omkull, och när jag skulle spänna på mig bindningen igen (skon lossnade från bindningen utan att lösningen löste ut...) så FLÖG bakpartiet iväg bakom mig...mindre skoj att dels leta fram prylarna i snön, för att sedan måsta skrååa ned för hela backen!

Som tur var så hade jag reserv Tension Straps med mig och kunde på så sätt rädda helgens skidåkning...

Nej, Tensions Strap-designen får de allt ta och kolla över !!

Efter...

kontakt med den tyska tillverkaren så kommer jag att få ett par av de nya "strapparna", dessa skall tydligen enligt uppgift vara 4 gånger starkare än den första generationens "strappar.
Förhoppningsvis så löser detta problemet med sönderslitna Tension Straps i framtiden...

/Anders B

Då var det min tur...

En av mina tension straps gick sönder idag.
Men den gick inte av utan sträcktes ut. Det gick att åka, men när jag kom hem märkte jag att dom vita trådarna som är inplastade strappen syntes och det var inte så mycket kvar av bryggan.
Så det är bara att hoppas är andra gen. strappar är bättre.

I övrigt ha bindningen funkat kanon! Dom har löst ut ett par gånger. Och inga felutlösningar.

Så...

här ser årets modell av 7tm ut:
7tm_small_a.jpg

Det som märks framförallt är skistoppers (skidbroms), och att "tåkoppen" har förstärkts i framkanten (så kallad "toebar"), och förståss nya starkare Tension Straps...bara tre månader innan man kanske kan få åka lite telis...

/Anders B
[Ändrat av brook 2002-09-08 kl 16:25]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sladdis Var köpa Karhu? Telemark 10
mattias_berglund Karhu Jak Telemark 5
johanl Karhu 10th Mountain Tour?? Telemark 2
John_T Vem säljer 7tm Tour2 Telemark 2
thureb 7TM med stepin Telemark 2
conntfrt Vart får man tag i 7tm bindningen? Telemark 3
Erikk 7tm-bindningar i Göteborg Telemark 2
johnwiklund Var köpa 7tm? Telemark 12
OlaOrädd Hellraisers på 7tm? Telemark 18
StoffE salger mina 7tm Telemark 1
thober Förhöjningsplattor till 7Tm Telemark 1
Elmfeldt ny bindning - 7tm Telemark 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg