-
Om "Fritt Forum"
Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.
OBS!
Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
karbiner och kärnvapenblockad!
- Trådstartare marcussigfrid
- Start datum
mellpat; sa:marcussigfrid -> Så britterna förstår inte sitt bästa i fråga om försvars- politik utan måste ha hjälp av tillresta svenskar med överlägsen insikt och intelligens? Åk i stället till Iran och försök blockera kärnvapenproduktionen där, hahaha ..
jag har självklart inte varken överlägsen insikt eller intillegens, men jag måste agera efter min övertygelse.
blockaden arrangeras av lokala skottska grupper och de som deltar kommer framför allt ifrån just skottland och storbrittanien. att tillresta svenskar (eller finskar, tyskar, holländare, indier, kanadensare osv...) är väl inget konstigt. konsekvenserna av en kärnvapenattack går inte att begränsa till ett litet geografiskt område utan kommer att påverka neutrala parter, och inte bara våran generation.
jag ser inte att det går att överhuvudtaget försvara användandet av kärnvapen.
/marcus
mellpat; sa:marcussigfrid -> Nänä, ta kolahalvön först. Det är god strategi att söka upp fiendens huvudstyrka, isolera och förinta den, hahaha ..
du är välkommen att följa med du med.
/marcus
Fast alltså. skit i sakfrågan, vad fan ska ni med karbinhakar till?
grejen med att kedja fast sig i nått är väl att det ska vara svårt att få bort den/det som är fastkedjat?
en karbinhake är inte sådär jättekrånglig att få upp (såvida man inte står i exponerat läge på kruxet av en hård led...)
kör på hänglås eller nått istället?
grejen med att kedja fast sig i nått är väl att det ska vara svårt att få bort den/det som är fastkedjat?
en karbinhake är inte sådär jättekrånglig att få upp (såvida man inte står i exponerat läge på kruxet av en hård led...)
kör på hänglås eller nått istället?
Folk som måste agera efter sin övertygelse ska inte uppmuntras. Det är den människotypen som orsakar krig. Kärnvapen avhåller från krig utom om dom kommer i händerna på folk med större övertygelser än förstånd. Trådstartaren är inte intresserad av några karbiner utan vill bara ställa till ofog. Det är jag övertygad om, hahaha ..
öringen; sa:jcmlse; sa:Jävla miljömuppar! Ni ska vara glada att någon kan försvara oss om ngt händer. Vad gäller kärnvapen har det varit en garant för att något inte har hänt sen 1945.
Vill ni verkligen att Nato ensidigt nedrustar? Fasen, åk till Kolahalvön o demonstrera där om ni törs!
[Ändrat av jcmlse 2006-09-29 kl 17:28]
Här fick vi bevingade ord av skapelsens krona
jag blev lite orolig där, trodde först att det var mitt inlägg.. *pust*
mellpat; sa:Folk som måste agera efter sin övertygelse ska inte uppmuntras. Det är den människotypen som orsakar krig. Kärnvapen avhåller från krig utom om dom kommer i händerna på folk med större övertygelser än förstånd. Trådstartaren är inte intresserad av några karbiner utan vill bara ställa till ofog. Det är jag övertygad om, hahaha ..
Är det ironi, det som står här ovan? Hoppas det, annars var det bra dumt. Samma fina resonemang kring vapen i USA har ju skapat en fin och trygg tillvaro där...
Anders
Trådstartaren använder Utsidan för att uppmuntra till brott i Storbritannien, ett land som liksom Sverige har överskott av egen drägg. Ingen ironi här. Så kallade protestaktioner eller demonstrationer är inget annat än symboliska våldshandlingar och avståndet till reellt våld är kort. Det demokratiska "en man - en röst" duger tydligen inte åt vissa. Någras röster ska räknas för mer. Skam åt dem.
Det är också en demokratisk rättighet att demonstrera. Det är således INTE olagligt att göra det. döh.
Sen tycker inte jag man ska kalla folk som använder den rättigheten för "drägg", om inte annat så är det ohyffsat.
En av våra största tänkare har sagt:
"När är en revolution rättfärdig? - När den lyckas!"
Tänk på det en stund.
Jag vet att trådar brukar komma bort från ämnet efter ett tag, men det här hör verkligen inte till klättring, och borde kanske flyttas till "övrigt" eller nått? Hur man nu gör det.
Mac
Sen tycker inte jag man ska kalla folk som använder den rättigheten för "drägg", om inte annat så är det ohyffsat.
Tänk på det en stund.
Jag vet att trådar brukar komma bort från ämnet efter ett tag, men det här hör verkligen inte till klättring, och borde kanske flyttas till "övrigt" eller nått? Hur man nu gör det.
Mac
Den starkes rätt alltså. Det kommer också att visa sig vem som har rätt enligt "En av våra största tänkare" när de lyfts bort från klippan.markus82; sa:.....
Tänk på det en stund.
.....
Mac
/Man kan hata det gamla läget hur mycket man vill. Men enda anledningen till att USA och forna Sovjetunionen inte rök ihop i total direktkonfrontation i mitten av Europa eller någon annanstans var just vetskapen om ömsesidig förintelse. Kallades terrorbalans. Idag är läget annorlunda. Kommande kärnvapenhot, eller atomhot i form av smutsiga bomber, kommer nu från annat håll. Hjälper inte ett skit att kedja fast sig vid någon skotsk klippa för att uppmärkssamma att NATO förfogar över kärnvapen. Gammal välkänd skåpmat. Demonstrationer i demokratier är väl det som går att göra för att något lindra egen frustruation så det känns att "man gör något".
Raskesven
Markus82 -> Jag kan vara mer än ohyfsad. För jag blev en gång utbildad till att vid behov på order använda dödligt våld mot dem som hotar den svenska demokratin. Svenskar som åker till utlandet för att angripa deras demokratier har jag ingen förståelse för. Regeringen i Storbritannien lär inte tillåta några "demonstrationer" som blockerar landets kärnvapenförråd.
Om man tittar in på http://www.ofog.org/ ser man att det är dummerjönsar som försöker lura dummerjönsar. Follow the money. Citat: "Detta går emot Internationella domstolen i Haag som dömt ut kärnvapen som olagliga då dessa ”vapen” inte kan skilja mellan civila och militära mål." Kan man få en länk till detta "domslut", haha? Tror nog att t ex Iran klarar av att betrakta ett amerikanskt hangarfartyg mitt ute på Indiska oceanen som ett avgränsat militärt mål.
Om man tittar in på http://www.ofog.org/ ser man att det är dummerjönsar som försöker lura dummerjönsar. Follow the money. Citat: "Detta går emot Internationella domstolen i Haag som dömt ut kärnvapen som olagliga då dessa ”vapen” inte kan skilja mellan civila och militära mål." Kan man få en länk till detta "domslut", haha? Tror nog att t ex Iran klarar av att betrakta ett amerikanskt hangarfartyg mitt ute på Indiska oceanen som ett avgränsat militärt mål.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg