Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har ett KAP-arctic från Kiruna Arktiska produkter som köptes på 90-talet. Nu verkar slangen läcka. Är det någon som har något tips om vad jag ska ersätta den med. Produktionen av brännaren verkar vara nedlagd.
Jag köpte en bränsleslang på Biltema och fäste den med slangklämmor i flaskan och i bajonettfästet / kopplingen till brännarröret. Detta har funkat i typ 10 år.
Du kan nog hitta gamla trådar där detta berörts om du söker här ovan.
Som Thure skriver, med obsolenta gamal grejer får man bli sin egen smed eller skicka in det till Fogas för service om man inte litar på sig själv. Bränsleslang från Slangspecialiten har jag på några gamla kök. Det fungerar utmärkt.
Jag har ett KAP-arctic från Kiruna Arktiska produkter som köptes på 90-talet. Nu verkar slangen läcka. Är det någon som har något tips om vad jag ska ersätta den med. Produktionen av brännaren verkar vara nedlagd.
Hej, vet du var det är för diameter på utsidan och vilken diameter på insidan. Min slang läcker nu efter 26 år, så det är dags att hitta en ny, så jag kan använda mitt KAP kök, jag bor i Malmö, om där är något ställe där jag kan få tag på sådan slang
På mitt KAP kök, så har veken som ligger i rännan gått sönder, och även det som ligger i botten, är det någon som har en ide vad jag kan ersätta detta med.