Kanotbutiken

Oseriös handlare!? Satt och bläddrade bland diverse hemsidor i sökandet efter billig utrustning och stötte bland annat på denna sida hos "Kanotbutiken":
http://www.kanotbutiken.se/butik/product_info.php?cPath=28&products_id=35

kanotvagn1.gif

Kanot och kajakvagn 695kr

Vad är det då som är problemet?

Jo på biltemas hemsida finns följande vara:
Archive%5CProduct_images%5C25%5CLarge%5C25-056_l.jpg

Vagn för kanot eller vindsurfingbräda
Hopvikbar. Med luftgummihjul (260 x 85 mm). Mått: utfälld, 40 x 74 x 40 cm, hopfälld 50 x 74 x 25 cm. Max. last: 90 kg.
399kr

De tar 300kr mer för exakt samma vara.

Låt hända att de köper vagnen direkt från tillverkaren eller att de handlar den från Biltema för att sälja den vidare.
Vilket vet jag inte.

Men i mina ögon är detta oseriöst och jag tänker då inte handla härifrån!

//Peter

På kanotbutiken uppger de maxlasten till 180kg och på biltema uppger de 90kg...Samma vagn? ...bilderna verkar ju onekligen identiska...intressant

jo, jag hittar inte heller några skillnader. Men hur kommer det sej att de uppger olika maxvikter...biltema brukar ju inte vara blyga direkt...

Himmla lik min Eckla vagn (den stora modellen) Tror jag betalade ca 900-1000:- Hoppas man får lite bättre kvalitet på köpet då :)

/Janne

det enda oseriösa jag kan se är att dom anger olika maxlast för en produkt, priset handlar om en massa faktorer som volymer, marginaler och sånt..

Kunde inte hålla mej...jag mailade kanotbutiken och berättade att biltema rear ut "deras kajakvagn". Skall bli spännande att se om de reagerar ;)

det enda oseriösa jag kan se är att dom anger olika maxlast för en produkt, priset handlar om en massa faktorer som volymer, marginaler och sånt..

Det är klart, men biltema är ju inte det första stället man besöker om man söker kvalité. Men å andra sidan så är ju ex biltemas gas både billig och helt bra...så jag kanske skall tänka om..

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg