Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kan vi vanliga konsumenter köpa 3-lagers Gore-Tex?
Jag var där i helgen (BJM´s tygkilometer, eller Seeme som jag tror att det heter numera).Där finns nog allt man behöver för att sy friluftsgrejer. Klart värt ett besök, för dig som vill göra-det-själv.
Tyvärr har klättermusen helt slutat sälja till gör-det-självare men internet har ju gjort att flera utländska tygaffärer är tillgängliga. Jag har handlat från Point North och Pennine(http://www.pennineoutdoor.co.uk/) i England. Dom har både 3-lagers laminat och tejp. Jag tycker att Point North's tejp verkar vara av högre kvalitet om än lite dyrare.
När man skickar efter på nätet bör man tänka på att det blir mycket dyrare om man köper från länder utanför EU än länder inom EU. Detta gör att det oftast inte är någon bra affär att köpa från USA. De butiker som jag nämnt ovan ligger dock i England vilket gör att det blir billigare.
I Sverige är det nog bara Barbro Jansson i Örebro som säljer liknande tyger(Gore-tex, Bretex mm).