Min personliga preferens är helt klart Aeropress eller Mokabryggare, beroende på vilken temperatur det är ute. Aeropressen fungerar superfint på sommarhalvåret men när det är kallare är det gott att kaffet är riktigt varmt när man häller upp det. Då tycker jag Mokabryggaren fungerar bättre. Dessutom kan man anpassa stoleken på bryggare efter hur många man är ute.
Oavsett tycker jag det viktigaste är vilket kaffe jag har i koppen, snarare än vilken bryggmetod. Jag har handlat lite från www.redblackcoffee.se. Är det någon mer som gjort det? Jag tycker dom har ett bra utbud. Själv uppskattar jag kaffe som är lite med "funky" när det gäller mokabryggaren. Någon som har en annan preferens?
Oavsett tycker jag det viktigaste är vilket kaffe jag har i koppen, snarare än vilken bryggmetod. Jag har handlat lite från www.redblackcoffee.se. Är det någon mer som gjort det? Jag tycker dom har ett bra utbud. Själv uppskattar jag kaffe som är lite med "funky" när det gäller mokabryggaren. Någon som har en annan preferens?