Hjälp!
Jag beställde ett par Vakuum på eBay, efter att ha provat Meindl Borneo i en butik som inte hadde Vakuum inne (och inte kunde beställa förrän nästa år) , och fått höra att Vakuum var lite smalare, men hade samma passform för övrigt.
Dom passar mycket bra, förrutom halvvägs upp på hälen. Där är det en knappt märkbar kant i skarven där skummet runt hälgreppet/ankeln slutar, mitt på hälen. Jag märker den mest på högerfoten, pga att den är något längre.
Har ni som har Meindl Vakuum märkt något av den kanten? Är era skor helt hårda längst ned bak på hälen, eller ligger det något mjukt hela vägen ned?
Jag funderar på om det kan vara en felkonstruktion. Tycker det är märkligt att foamen inte går hela vägen ned över hälen på mitt par.
Undrar faktiskt om det verkligen sitter EPS foam runt hälen. Antar att det oranga i orginal inläggs-sulan är EPS. Och man känner ju stor skillnad på densiteten och viskositeten på den vid jämförelse med andra sulor. Men jag känner inget liknande inne i skon. Funderar på om något har glömts bort vid tillverkningen...
Jag vill väldigt gärna få denna modellen att passa, då den förutom bak på hälen passar överlägset bäst av allt jag provat.