Själv vandrade jag ( under sommarhalvåret ) under några års tid i terränglöpningsskor och kände mig nöjd med det. Det som slutligen fick mig att återgå till kängor var den mycket korta livslängden på förstnämnda. Ofta höll ett par terränglöpningsskor inte ens ett sommarhalvår. Vissa skor gav upp redan efter några tiotals mils vandring. Jag insåg att det blir mycket billigare med kängor.
Köpte således förra året Lundhags Park - en skalkänga. De hoppas jag kunna ha i många år.
Angående att vara blöt om fötterna: en gång i tiden tyckte jag att det var mycket obehagligt att bli blöt om fötterna. När jag började göra riktigt långa turer insåg jag att jag fick lära mig att leva med det. Det underlättade också att inse skillnaden mellan blöt och kall resp. blöt och varm.
Köpte således förra året Lundhags Park - en skalkänga. De hoppas jag kunna ha i många år.
Angående att vara blöt om fötterna: en gång i tiden tyckte jag att det var mycket obehagligt att bli blöt om fötterna. När jag började göra riktigt långa turer insåg jag att jag fick lära mig att leva med det. Det underlättade också att inse skillnaden mellan blöt och kall resp. blöt och varm.