Mellpat:
Att förstå att citatet innebär att Exwebs innehavare är oberoende av pengar tror jag dock kräver en väldigt speciell begåvning. Jag har den inte.
Och vilken begåvning behövs för att förstå den som att det är pengar som driver ExWeb?
För den har du väl?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Clindh,
"Till skillnad från dig dömer jag ingen på förhand. .
Artikeln i Expressen var väl ett svar från Fredrik, var den inte?
Och har han ingen kontroll över vad hans mediagubbar säger och gör?
Läser han inte tidningen? Han har iaf stängt gästboken på sin hemsida.
Det Exweb reagerar på är Fredriks sätt att hävda sig på andra (och döda) klättrares bekostnad.
"jag sa till honom att göra som han blev tillsagd men han löd inte". "amatörer" Etc etc.
Samma typ av uttalanden som hörts tidigare av Svenska klättrare då folk dött.
Man säger bara inte så! Det är oförsvarligt!
Och om man har en mediakille anställd som ser till att den typen av uttalanden
publiceras felaktigt så gör man ett snabbt offentligt tillrättaläggande.
Att hinna snacka med CNN var inga problem. Eller med Expressen.
Vad är det han behöver förbereda nu? Ett försvar?
Så vilket sätt har jag då dömt honom på förhand när jag håller med ExWeb
nu, mer än en vecka efter händelserna på K2?
Det tillsammans med hans övriga "record claims" och behovet av att visa sig duktig
genom att beskriva vilka höjder man tagit på olika berg (iställer för vilka berg man bestigit)
räcker för mig.
MrSthlm
Din inledning "Har inte Svenska högmodsklättrare, anslutna till den Heimerssonska mediapoolen, lärt
sig några läxor efter sådär 10 år av trams?" upplever jag som mycket provocerande och nedsättande.
Är du inte svensk själv eller ser du ner på oss svenskar?
Med rätta eftersom den är nedsättande!
Menar du att samtliga Svenska klättrare är högmodsklättrare och stödda av AB/Heimersson?
Vad gäller övriga svar ang FS och den hårda kritik han fått från ExWeb kontra andra klättrare
så håller jag inte med. Dijmarescou vart t.ex betydligt mer "bashad" av ExWeb i mitt tycke.
Vad jag vidare undrar är varför ni är snabba att försvara FS när han själv uppenbarligen skiter i det?
Ursäkta en oerfaren.. men hur länge sitter syrebristen i?